خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت مطرح کرد:

پیاده راه‌سازی ایجاد احساس امنیت در شهر است/ رضایت ۸۴ درصدی شهروندان از اجرای پیاده راه فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۴۹۸

شهردار رشت، پیاده راه سازی را ایجاد احساس امنیت در شهر خواند و یادآور شد: پیاده راه‌هایی که به دلیل رویداد‌ها و جشنواره‌های اجتماعی و فرهنگی که در آن‌ها برگزار می‌شود حس مکان، سرمایه اجتماعی و هویت شهری را رقم می‌زنند .

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت، پیاده راه‌سازی را ایجاد احساس امنیت در شهر خواند و یادآور شد:  پیاده راه‌هایی که به دلیل رویداد‌ها و جشنواره‌های اجتماعی و فرهنگی که در آن‌ها برگزار می‌شود حس مکان، سرمایه اجتماعی و هویت شهری را رقم می‌زنند ولی در این بین، آنچه بیشتر برای گردگشری شهری اهمیت داشت امکان برندسازی از طریق پیاده راه بود. منظور آنکه این نوع پیاده راه‌ها با ایجاد هویت‌های شهری منحصر به فرد و بستری برای عرضه میراث فرهنگی، موجب تبدیل یک شهر به مارکی تجاری و جذاب می‌شود و از همین رو گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند .

وی با اشاره به انجام نظرسنجی انجام شده پیرامون پیاده رو فرهنگی علم الهدی از ذینفعان ( شهروندان و اصناف) در خردادماه ۱۳۹۴ ، افزود: با توجه به اینکه شهروندان یکی از اجزای اساسی هر طرح و پروژه شهری و با اهمیت ترین عنصر چرخه مدیریت شهری می باشند ، بر مبنای نتایج  بدست آمده ۳۷ درصد از کسبه در حین اجرای پروژه از پیاده راه رضایت داشته اند و این مقدار بعد از اجرای پروژه به ۴۸ درصد رسیده است . این درحالی است که ۸۴ درصد از شهروندان از پیاده رو علم الهدی رضایت داشته‌اند .

سید محمدعلی ثابت قدم اذعان داشت: شهرداری رشت در جهت ایجاد زیرساخت های توسعه ای ، برآمده است . اولین قدم در این زمینه بازگشایی خیابان های بعد از اجرای پیاده راه است. رینگ اول شامل خیابان آیت الله احسان بخش به معلم (۶۶۰ متر) می باشد که با هزینه تملک و اجرا به ۱۶۰ میلیارد تومان بودجه نیازمند است . رینگ دوم تقاطع معلم و بیستون به ضیابری که بودجه ۲۰۰ میلیاردی نیازمند است . علاوه بر آن خیابان‌های موازی برای خط ویژه و تراموا در بودجه سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز