خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی دانشگاه کردستان:

هیات علمی دانشگاه کردستان چکیده‌ای از علم روز دنیاست/ کردستان 46 دانشگاه دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۶۴

معاون آموزشی دانشگاه کردستان گفت: دانشگاه کردستان 305 نفر عضو هیات علمی دارد که 67 نفر از آنها در 17 کشور دنیا فارغ التحصیل شده‌اند؛ بنابر این می‌توان گفت هیات علمی دانشگاه کردستان چکیده‌ای از علم روز دنیاست.

به گزارش ایلنا، عادل سی و سه مرده شامگاه شنبه(23 بهمن) در برنامه تلویزیونی گفتمان که به صورت زنده از سیمای مرکز کردستان در خصوص بررسی چالش‌ها و ظرفیت‌های دانشگاهی ایران پخش شد، اظهار کرد: دانشگاه کردستان دارای 305 نفر عضو هیات علمی است که خوشبختانه 14 نفر از آنها استاد تمام یا پروفسور و 63 نفردانش یار و بقیه استادیار هستند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کردستان از این نظر دارای رتبه خوبی در بین دانشگاه‌های کشور است، افزود: بیش از 95 درصد اعضای هیات علمی این دانشگاه استادیار هستند و 67 نفر از آنها در 17 کشور دنیا فارغ التحصیل شده‌اند که می‌توان گفت هیات علمی دانشگاه کردستان چکیده‌ای از علم روز دنیاست.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان عنوان کرد: در این دانشگاه همچنین سالانه 1300 نفر در مقطع کارشناسی، 700 نفر در مقطع ارشد و 80 نفر در مقطع دکتری فارغ التحصیل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کل کشور 4 میلیون و 800 هزار نفر دانشجو داریم که 620 هزار نفر از آنها در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند و در کردستان نیز از 61 هزار نفر دانشجو، 8 هزار و 600 نفر در دانشگاه کردستان مشغول به تحصیل هستند.

سی و سه مرده در خصوص بیکاری فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه تا حد امکان دین خود را به این دانشجویان ادا می‌کند اما متاسفانه حلقه‌ای مفقوده بین دانشگاه و بازار کار وجود دارد که خوشبختانه اخیرا در برخی مناطق با فعالیت پارک‌های علم و فناوری این خلا پر شده است.

وی با اشاره به اینکه 13 درصد از دانشجویان استان در دانشگاه‌های دولتی مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: در حال حاضر 46 دانشگاه در کردستان وجود دارد که متاسفانه بسیاری از آنها دانشگاه‌های بی‌کیفیت هستند که باید آنها را اصلاح کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه مرکز نظارت بر مراکز آموزش عالی در استان دانشگاه کردستان است، بیان کرد: دانشگاه کردستان سالانه 2 بار از این دانشگاه‌ها بازدید کرده و وضعیت آنها را رصد می‌کند و در برخی موارد مشاهده می‌شود که دانشگاه‌هایی در استان فعالیت می‌کنند که علیرغم ارائه مدرک دکترا، از اعتبار کافی برخوردار نیستند.

وی در خصوص چرایی حذف نشدن برخی رشته‌ها علیرغم نداشتن بازار کار و همچنین فارغ التحصیلان زیاد، خاطرنشان کرد: دانشگاه کردستان در راستای کاهش فارغ التحصیلان بیکار، اقدام به حذف برخی رشته‌ها و ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز استان کرده است که از آن جمله می‌توان به زبان و ادبیات کردی، موسیقی، جهانگردی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز