خبرگزاری کار ایران

شهردار کلانشهر رشت:

آتش‌نشانان کشور نماد از خود گذشتگی هستند

asdasd
کد خبر : ۴۵۸۶۰۳

شهردار رشت با بیان این که آتش‌نشانان کشور نماد از خود گذشتگی هستند، گفت: نباید فقط در زمان بحران به یاد این عزیزان و خانواده‌ آنها باشیم.

به گزارش ایلنا از رشت، شهردار رشت در مراسم گرامیداشت شهدای آتش‌نشان که با همت هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای در سالن ورزشی شهدای آتش نشانی برگزار شد، گفت: اقدام آتش نشانان در حادثه غم انگیز پلاسکو نمایش شجاعت، فداکاری و ایثار بود.

محمد علی ثابت قدم شهردار رشت ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه با بیان این که آتش‌نشانان در اجرای ماموریت شرعی و قانونی خود با گذشت از جان خویش حماسه آفریدند، گفت: نگاه حاکم بر ورزش زورخانه ای و منش پهلوانی به ویژه در مذهب عزیزمان شیعه ما را الزام آور می‌کند تا ذهن را متمرکز کنیم و بیاندیشیم تا راهی که انبیا و معصومین رفتند چه بوده است.

ثابت قدم با تاکید بر اینکه رفتارهای پهلوانی به نوعی در شغل ها به ویژه آتش نشانان و خیلی از مناسبات اجتماعی به گونه ای تسری پیدا می کند، افزود: با وجود حدود ۱۴۰۰ سال از عبور زمان، آن حلقه ی اولیه اتصال مبتنی بر دین و ظهور پیامبر مکرم اسلام امروزه ما رفتارهایی را در پی شکل گیری انقلاب اسلامی ملاحظه کردیم که عملا برگرفته از آن منش پهلوانی و اخلاقی است.

شهردار رشت ادامه داد: عزت و عظمت این شهدا به این دلیل است که آنان حیات خود را فدای ایمان، اعتقاد، امنیت و آینده یک جامعه می‌کنند تا آن جامعه در مسیر خود پابرجا بماند و آتش نشانان ما نشان دادند که در این راستا از جان خود می گذرند گرچه ممکن است وظیفه شغلی شان با این موضوع ارتباط پیدا کند.

ثابت قدم خاطر نشان کرد: همان‌طور که اطلاع دارید در خیلی از نقاط دنیا ازجمله کشورهای پیشرفته تفاوت میان کارهای سخت و صعب با آنچه که در کشور ما در حال اتفاق است تفاوت فاحش دارد و در آن کشورها این تفاوت را به ازای حق الزحمه جان فشانی به آتش نشانان پرداخت می کنند اما در کشور ما این موضوع بر میگردد به ذهنیت و معنویت شهادت گونه که ما را به این سمت هدایت می کند .

شهردار رشت با بیان این که آتش نشانان کشور نماد از خود گذشتگی هستند، گفت: نباید فقط در زمان بحران به یاد این عزیزان و خانواده محترمشان باشیم و من بعد هم ان شاالله تدریجا در رشت این گونه نخواهد بود.

 وی افزود:دراین راستا سعی کردیم کمک کنیم به حمایت های فرهنگی و در عین حال به ایمن کردن فضای کار با تجهیزات حفاظت فردی که بسیار مهم است که بخشی از سختی کار را کاهش می دهد و باید در این راستا کوشش بسیاری کنیم و کمک کنیم بحران ها به صورت پیشگیرانه کاهش یافته و کمتر رخ دهد تا در این صورت شهروندان نیز کمتر آسیب ببینند.

شهردار رشت در پایان با تشکر از همراهی و حمایت تمامی اعضای شورای شهر از جمله شیرزاد وگارگرنیا ازآتش نشانان که در این مراسم حضور داشتند، افزود: ان شاالله این موضوعات تبدیل به اعمال و قابل اجرا شود.

گفتنی است در این مراسم ضمن تجلیل و تقدیر از پدران گران قدر شهدای مدافع حرم و افسران ارشد سازمان آتش نشانی مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه ای هم برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز