خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان کرمان:

٣ هزار هکتار از عرصه های استان کرمان تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۷۷۳

مدیرکل محیط زیست استان کرمان گفت: در استان کرمان ٢٢ منطقه تحت مدیریت وجود دارد و حدود ٣ هزار هکتار از عرصه‌های استان کرمان را مدیریت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمود صفرزاده صبح امروز در حاشیه آیین رونمایی از نخستین مجوز قرق‌های اختصاصی کشور برای منصورآباد رفسنجان با بیان اینکه گروه دوستداران طبیعت رفسنجان با هدف حفاظت از حیات وحش با ١٥٠ نفر عضو شکل گرفت و اکنون ٣٠٠ عضو دارد افزود: راه‌اندازی این گروه در منطقه حیات وحش زمان چندانی نبود و امروز ‌طبق آمارگیری سال گذشته بالغ بر ٧٠٠ راس علفخوار در منطقه شناسایی شده است.

صفرزاده تصریح کرد: ده‌ها مورد قرق اقدام به مجوز کردند که منصورآباد به عنوان پایلوت‌ و نخستین منطقه مجوزدار در کشور معرفی شد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان افزود: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگان است و سازمان محیط زیست نیز تاکید دارد که محیط زیست را با مردم آشتی دهیم و خود مردم حافظان محیط زیست و حیات وحش باشند.

وی با اذعان بر اینکه استان کرمان اقلیم‌های مختلفی دارد و در پارک "خَبر" چهار اقلیم همزمان دیده می‌شود، گفت: استان کرمان ویترین تنوع زیستی نه تنها در کشور بلکه منطقه و به زعم ما محیط‌بانان در جهان است.

صفرزاده در پایان خاطرنشان کرد: قسمتی از حیات وحش "روچون" انواع و اقسام درختان گرمسیری معتدل و سردسیری دارد. در استان کرمان ٢٢ منطقه تحت مدیریت است و حدود ٣ هزار هکتار از عرصه‌های استان کرمان را مدیریت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز