خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بیجار دارای رتبه اول تولید گندم در استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۸۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تأکید بر استعداد ویژه کشاورزی‌شهرستان بیجار گفت: اختصاص رتبه اول تولید گندم به شهرستان بیجار نشان از استعداد ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی است و نباید این امر نادیده گرفته شود.

به گزارش‌ایلنا، ذوالفقاری گفت: تلاش بر این است که در حوزه دام و طیور با ایجاد صنایع تبدیلی در این شهرستان تحول عظیمی ایجاد شود و این امر مستلزم همت و نگاه ویژه مسئولان استانی به شهرستان بیجار است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد از واحد های گوشتی استان در شهرستان بیجار قرار دارد، اظهار داشت: احداث 3 واحد پرورش شترمرغ 2 واحد مرغداری تخمگذار گواه به این موضوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با تأکید بر استعداد ویژه کشاورزی شهرستان بیجار گفت: اختصاص رتبه اول تولید گندم به شهرستان بیجار نشان از استعداد ویژه این شهرستان در بخش کشاورزی است و نباید این امر نادیده گرفته شود.

ذوالفقاری گفت: میانگین کشوری در حوزه تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری 18 درصد است اما استان کردستان با 35 درصدپیشرو در سیستم های نوین آبیاری است.

وی افزود:  16 پروژه  آبیاری تحت فشار در شهرستان بیجار آماده بهره برداری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد صنایع تبدیلی در حوزه دام و طیور این شهرستان، واحد 3000 راسی پرورش گاو شیری و گوشتی در شهرستان بیجار احداث می شود که با اعتبار 50 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه و از سوی بنیاد مستضعفان اجرا خواهد شد .

ذوالفقاری تاکید کرد: با احداث این واحد جمعیت گاوی این شهرستان به 6000 راس خواهد رسید که با انجام موافقات صندوق توسعه و مصوبه تسهیلات بانک کشاورزی در 6 ماه اول 96 اجرایی خواهد شد .

وی افزود: رسانه ها به عنوان بازوان توانمند در امر توسعه استان با اطلاع رسانی برای جذب سرمایه‌گذاری در شهرستان می‌توانند مسئولان این استان را یاری دهند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان همچنین حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را لازم دانست وگفت: با واگذاری اراضی ملی و تامین شرایط برای سرمایه گذاری، در تمامی مراحل سرمایه گذاران را همراهی خواهیم کرد و هرگونه مانعی را در این راستا برخواهیم داشت .

ذوالفقاری ظرفیت گلخانه را به عنوان یک ظرفیت ویژه عنوان کرد و گفت: تسهیلات نا محدودی برای حوزه گلخانه وجود دارد که با اولویت کشت توت فرنگی که 10 برابر سود آوری دارد می توان زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز