خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت مطرح کرد:

روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۹۸۶

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، حمید رضا عراقی در آیین بهره برداری از طرح گازرسانی به 150 روستای لرستان افزود: گاز رسانی به روستاها از اهداف دولت و برنامه های اقتصاد مقاومتی است و گازرسانی به روستا از بعد عدالت اجتماعی و گاز رسانی به شهرها از بعد عدالت اقتصادی مورد توجه است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران اظهار کرد: امسال استان لرستان یکی از بهترین و پرکارترین استان های کشور بود بطوریکه امروز 150 روستا همزمان گازدار و عملیات گاز رسانی 207 روستا آغاز می شود.

وی افزود: در مجموع برای اجرای این 2 طرح یعنی گازرسانی به 150 روستای لرستان و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 207 روستای لرستان یکهزار و 300 میلیارد ریال هزینه شده است.

عراقی یادآور شد: در سال 1392 تعداد 974 شهر گازرسانی شد که این تعداد در آذر ماه سال 95 به یکهزار و 77 شهر رسید یعنی 133 شهر اضافه شد.

وی افزود: در بخش روستاها نیز 14 هزار و 329 روستا در خرداد ماه 1392 گاز دار شدند که این تعداد در آذر 95 به 21 هزار و 792 روستا افزایش یافت.

روزانه 700 میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در مجموع 7 هزار و 463 روستا در سه سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید گازرسانی شدند.

وی با بیان اینکه به رغم سرمای شدید دغدغه قطعی گاز در کشور نداریم، افزود: دولت امنیت انرژی را تامین می کند تا مردم احساس آرامش کنند و این خدمت مستلزم شکرگزاری و صرفه جویی است.

عراقی مردم را به پیوستن به پویش 2 درجه ای دعوت کرد و گفت: در این پویش هر خانه 2 درجه از بخاری شوفاژ را کم می کند و با این کار 50 میلیون مترمکعب در صرفه جویی می شود.

به گزارش ایلنا، ایران بزرگترین ذخیره گاز جهان را دارد ولی در صورت صرفه جویی نکردن، این مخزن از بین خواهد رفت.

تا قبل از انقلاب تنها 2 شهر گازرسانی بودند و 2 خط لوله انتقال گاز موجود آن دوران نیز یکی به روسیه صادر می شد و دیگری که توسط ذوب آهن افتتاح شده بود به مصرف خود ذوب آهن می رسید.

 بعد از انقلاب گاز طبیعی توسعه پیدا کرد و در یک برنامه ریزی ابتدا شهرها و در مرحله بعدی روستاها گارزسانی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز