خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست رسانه ای:

افتتاح 334 پروژه در دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد/ دولت قبل کار را بجایی رساند که می خواستیم نفت را با غذا معامله کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۶۷۰

استاندارکهگیلویه و بویراحمد از افتتاح وکلنگ زنی ۳۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی به ارزش ۴۲۱ میلیارد تومان در دهه فجر امسال در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، سید موسی خادمی در نشست با رسانه ها در سالن شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دهه فجر امسال ۳۳۴ پروژه عمرانی و اقتصادی افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد ۲۹۲ پروژه عمرانی و ۴۲ پروژه اقتصادی است.

وی با تشریح کامل پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال، اظهار داشت: از تعداد پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی دهه فجر امسال در این استان ۲۲۴ پروژه عمرانی افتتاحی، ۶۸ پروژه کلنگ‌زنی و ۳۵ پروژه در بخش اقتصادی افتتاح خواهد شد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد ارزش ریالی پروژه‌های افتتاحی عمرانی این استان در دهه فجر امسال را ۲۱۵ میلیارد تومان و ارزش ریالی پروژه های اقتصادی را ۴۹ میلیارد تومان برشمرد.

خادمی، اعتبار پروژه‌های عمرانی کلنگ‌زنی را ۱۵۱ میلیارد تومان و پروژه‌های اقتصادی را پنج میلیارد تومان ارزیابی و خاطرنشان کرد: ۳۳۴ پروژه‌های افتتاحی اعتبار ۴۲۱ میلیارد تومان دارد.

وی گفت: در سال ۹۲ جمع کل اعتبارات ملی، نفت، ماده ۱۸۰، ملی استانی ۳۵۳ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۷۳۹ میلیارد تومان رسیده که شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان هستیم.

خادمی، اعتبارات این استان در لایحه بودجه سال آینده را  از ۷۳۹ میلیارد تومان به ۸۵۸ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در استان برنامه چهار ساله تدوین کردیم که در سه سال اخیر ۵۲۰ میلیارد تومان در حوزه راه‌ها هزینه شده است.

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای طرح های عمرانی و اقتصادی در کهگیلویه و بویر احمد را در دهه فجر امسال به ترتیب ۲۱ هزار و ۵۰۰ و چهار هزار و ۹۰ میلیارد ریال برشمرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان سرمایه گذاری کل این طرح ها در حوزه اقتصادی و عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی افزون بر چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال است.

خادمی افزود: ۶۸ طرح با اعتبار پیش بینی شده افزون بر یکهزار و ۵۱۰ میلیارد ریال در بخش عمرانی و شش طرح نیز با اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال در حوزه اقتصادی در دهه فجر امسال در کهگیلویه و بویراحمد کلنگ زنی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد، میزان اشتغالزایی طرح های اقتصادی و عمرانی اعم از افتتاحی و کلنگ زنی را نیز افزون بر ۹۵۳ نفر عنوان و خاطرنشان کرد: ۳۵۴ نفر از این تعداد در بخش طرح های اقتصادی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان دفاع و اظهارداشت: انتقادها به این مجموعه مبنای منطقی ندارد.

خادمی باتاکید برغیرمنطقی بودن انتقادات به مجموع سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: به طور حتم به دلیل محدودیت‌های اعتباری این امکان وجود دارد و برخی دستگاه‌های اجرایی از اخذ اعتبارات نگران می شوند و ممکن است حرف هایی نیز بزنند  اما واقعیت این است که این حرف ها، مبنای منطقی ندارد.

وی، " نوروزی " رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد را از سرمایه‌های این استان ذکر و خاطرنشان کرد: وی جوانی پای کار و خوش فکر بوده و  مدیریت پرکار و بانشاط در این مجموعه ملموس است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود، دولت یازدهم را یکی از مظلوم ترین دولت‌های پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

خادمی گفت: این دولت به این دلیل مظلوم می باشد که در شرایط بسیار بد و سختی امور کشور را در دست گرفت و از سویی تخریب های مخالفان و ناکافی بودن اطلاع رسانی های صحیح نیز این مظلومیت را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه برخی وضعیت دولت را با فضای مطلوب ارزیابی می‌کنند و این در حالیست که این مسئله صحیح نیست ، اظهارداشت: مهمترین برنامه دولت از ابتدا تاکنون سیاست خارجی و اقتصاد بوده و در این زمینه دستاوردهای خوبی داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مهمترین نقطه ضعف دولت یازدهم و نقطه قوت دولت گذشته را ضعف اطلاع رسانی از عملکردها عنوان و تصریح کرد: در زمینه قوت دولت گذشته نیز ترجیح می‌دهم پاسخی ندهم.

باید خدا را شکر کرد که برای عده ای اشتغال فراهم شده است

خادمی در بخش دیگری از سخنان خود که سوال برخی از رسانه ها راجع به بکارگیری نیروی انسانی در قالب های خدماتی و حجمی در دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات ریان این استان بود، نیز گفت: مشکل اشتغال در استان جدی است و عمدتاً استخدام‌ها به شکل شرکتی و یا قراردادی است و رسمی نبوده است.

وی با بیان اینکه عدد استخدام‌های مطرح شده در رسانه‌ها خیلی بالا نیست، اظهار داشت: باید خدا را شکر کرد عده‌ای رفته‌اند سر کار و باید کاری شود که بقیه هم بروند سر کار.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال صدور یک بخشنامه هستیم که هر گونه جذب شرکتی، قراردادی و یا پیمانی یک فراخوان زده شود که حداقل اصول در جذب نیروها رعایت شود.

خادمی از عزل برخی مدیران ستادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در آینده نزدیک خبرداد و اظهارداشت: قبول دارم برخی از مدیران ستادی کم تحرک هستند و به همین دلیل تغییر برخی از مدیران را در دستور کار داریم.

خادمی افزود: مدیران باید در موقعیت‌های مختلف از دولت حمایت کند و البته نباید حمایت‌های آنها به شکل باج‌خواهی باشد.

در دولت قبل وضع به جایی رسید که می خواستیم نفت بجای غذا بفروشیم

مدیر ارشد کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت بر موضوع ارتباطات خارجی بسیار تکیه کرده چرا که نمی‌شود از دنیا منزوی بود.

خادمی در ادامه با بیان اینکه قبل از این دولت ارتباطات ما با دنیا کم شده بود، افزود: برای مثال هواپیماها در کشور ما نمی‌نشستند و ارتباط چندانی نبود و در زمینه فروش نفت هم مشکل پیدا کردیم و وضعیت به جای می‌رسید که تنها می‌توانستیم نفت در برابر غذا بفروشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت با یک تیم منسجم خارجی مذاکرات هسته‌ای را به سمتی برد که بخشی از عمده مشکلات کشور حل شد البته در مذاکره همیشه مشکلاتی وجود دارد و ممکن است به طور طبیعی همه آنچه مطلوب ما است تأمین نشود.

خادمی باتقدیر از تلاش دیپلمات های ایرانی در مذاکرات هسته ای، خاطرنشان کرد: باید به کار مخلصانه دیپلمات‌ها افتخار کنیم، البته باید به برجام خوشبین باشیم اما به گفته رئیس جمهور محترم به دشمن هیچ‌گاه خوشبین نیستیم چرا که آنها هم به دنبال منافع خودشان هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی دستاوردهای برجام، یادآورشد: شرایط روحی و روانی خوبی بعد از برجام در تمام حوزه‌های کشوری چه به لحاظ اقتصادی و معیشتی ایجاد شد که برای مثال دیگر فراز و نشیب‌های قیمت دلار نداشتیم و دولت تثبیت نرخ ارز را در کشور ایجاد کرد.

خادمی گفت: نرخ رشد اقتصادی منفی به ۷/۴ درصد رسید که بنا به آمار رشد اقتصاد بسیار خوبی را از منفی بیش از شش درصد به این رتبه داشتیم که همچنین تورم بالای ما با اقدامات این دولت از ۴۰ درصد به هشت درصد رسید.

وی افزود: تولید نفت در ایران فقط در حد یک میلیون بشکه بود که اکنون حدود ۴ میلیون بشکه است و ۲/۱ میلیون بشکه از این مقدار صادر می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فاصله درآمدها با هزینه‌های مردم زیاد شده بود، اظهارداشت: با تدابیری که دولت اعتدال بکار گرفت این معضلتا حدود زیادی رفع و تناسبی ایجاد شده است.

خادمی گفت: باوجود تمامی مشکلات اقتصادی که دولت یازدهم گریبانگیر آن شده بود اما در سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد، ۹۶۶ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داده شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز