خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد:

جذب مشتری با بسته بندی و عرضه مناسب محصولات کشاورزی استان ایلام

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام با تاکید بر ضرورت بسته‌بندی محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و دامی این استان گفت: بسته بندی مناسب و عرضه محصول در جذب مشتری و فروش بهتر محصول در بازار تاثیر دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت الله عسگری در نشست بررسی ضرورت بسته‌بندی محصولات کشاورزی در ایلام اظهار کرد: با این کار، علاوه بر ارزش افزوده بیشتر می‌توان عواید و درآمد بیشتری نصیب کشاورزان و دامداران کرده و فرصت‌های جدید شغلی هم ایجاد کرد.

وی با انتقاد از وضعیت کنونی عرضه محصولات لبنی، پروتینی، صیفی‌جات، عسل و روغن حیوانی تولید این استان در بازار افزود: با بسته‌بندی شکیل و عرضه این محصولات در بسته‌های متنوع کوچک و بزرگ می‌توان بر ارزش آنها افزود.

عسگری تاکید کرد: در استان ایلام محصولات متنوع و با کیفیت زیادی وجود دارد اما شیوه و نحوه عرضه آنها مطلوب نیست حال آنکه می‌توان با بسته‌بندی مناسب و برندسازی در شهرستان‌ها، محصولات تولیدی خود را به همه ایران معرفی کرد.

وی خواستار اطلاع رسانی به منظور اعلام حمایت از افراد علاقمند به صنایع تولیدی در بخش تولید و بسته‌بندی محصولاتی همچون عسل، گوشت قرمز، تخم مرغ، روغن حیوانی در استان ایلام شد.

وی همچنین خواستار ایجاد یک بازارچه در سطح شهر برای عرضه محصولات ارگانیک شد و گفت: سالانه فرآورده‌های دامی زیادی در استان تولید می‌شود اما به صورت فله‌ای و با بسته‌بندی نامناسب عرضه می‌شود که این امر به محصولات تولیدی ضربه می‌زند.

در ادامه این نشست مدیر صنایع جهاد کشاورزی استان، مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گزاری و مدیر صندوق کارآفرینی و امید در خصوص چگونگی اجرابی شدن طرح بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان نظرات خود را بیان کردند.

در استان حدود 600 هزار نفری ایلام در غرب کشور محصولات متنوع کشاورزی تولید می‌شود ضمن اینکه این استان از نظر تولید گوشت مرغ، گوشت قرمز، روغن حیوانی و فرآورده‌های لبنی در ردیف استان‌های اول تا هشتم کشور است.

در این استان سالانه حدود 50 هزار تن تولید گوشت مرغ تولید می‌شود که بیش از سه برابر میزان مصرف مردم استان است و مازاد آن به استان‌های همجوار خوزستان و کرمانشاه صادر می‌شود.

کد خبر : ۴۵۴۲۷۷