خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان:

استراتژی فراگیری در خصوص مسائل فرهنگی دیده نمی شود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۲۰۰

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه هر ساله بر آمار پرونده های قضایی محاکم افزوده می شود، گفت: به نظر می رسد استراتژی فراگیر در خصوص مسائل فرهنگی به طورجدی دیده نمی شود.

به گزارش ایلنا از رشت، ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان گیلان به همراه جمعی از مدیران اجرایی رسانه ملی در استان گیلان  با احمد سیاوش پور، رئیس کل دادگستری استان دیدار کردند.

در این نشست احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری، موضوعات فرهنگی را یکی از دغدغه های مهم رهبر و مسئولان نظام دانست که حتی بیش از مسائل سیاسی به آن توجه شده است.

رئیس شورای قضایی استان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دشمن همواره در صدد  آسیب رساندن به نظام اسلامی بوده است, خاطر نشان کرد: فرزندان غیور این مرزوبوم با فداکاری و ایثار در همه عرصه ها  دشمنان اسلام را ناکام کرده اند.

وی با ابراز گلایه از اینکه در بعضی مواقع در حوزه مسائل فرهنگی شاهد اقدامات جزیره ای هستیم، خواستار  مشارکت بیشتر نهادهای مسئول نسبت به دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل فرهنگی شد.

این مقام ارشد قضایی از نهادهای فرهنگی خواست تا با واکاوی مجدد در سخنان مقام معظم رهبری  در زمینه تهاجم و شبیه خون فرهنگی ، برنامه ریزی های لازم را در خصوص حفاظت و صیانت از کانون خانواده  که از طریق ماهواره و شبکه های مجازی مورد هدف قرارگرفته اند,  انجام دهد.

احمد سیاوش پور  با توجه به آمار نگران کننده  جرائم علیه اشخاص در استان گیلان این مساله را در شان مردم اصیل و فرهنگ دوست گیلان ندانست و خواستار   اهتمام دستگاه های متولی نسبت به آموزش های لازم در رسانه ملی ، مدارس ، دانشگاهها و مساجد شد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه عموم فعالیتهای دستگاه قضایی جنبه سلبی دارد ابراز داشت: متاسفانه در مباحث کلان اجتماعی  وفرهنگی به  چرایی هایی توجهی نشده است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: پاسخ دادن به این سوالات وچرایی ها  موجب از بین رفتن  شکاف بین نسلها ، هدایت نسل جوان  و تقویت بنیاد خانواده  در نظام جمهوری اسلامی  خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان  با اشاره به  مشکلات فضای مجازی وتاثیر آن بر  روح و روان نوجوانان وجوانان تصریح کرد: یکی از وظایف متولیان فرهنگی  ایجاد فضای مطمئن ومناسب  در راستای  استفاده بهینه از فضای مجازی است.

وی  با ابراز نگرانی از این مساله که هر ساله بر  آمار پرونده های قضایی محاکم افزوده می شود  گفت:  به نظر می رسد  استراتژی فراگیر در خصوص مسائل فرهنگی به طورجدی دیده نمی شود.

این مقام ارشد قضایی  از علما، حوزه های علمیه  ودلسوزان  حوزه فرهنگ  و اخلاق  خواست  راهکارهای  عملی  مبتنی بر فقه اسلامی  در راستای نشاط  و  شور اسلامی  را در حوزه مدیریت فرهنگی تدوین نمایند تا خط مشی مشخص و مدونی  در مسیرتعالی  فرهنگ اسلامی  پیش روی فعالان فرهنگی قرار گیرد.

ظهیری مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان نیز با تبریک فرارسیدن ایام الله  دهه مبارک فجر و یادآوری  رشادتهای مردم  شریف جمهوری اسلامی  ایران  به آسیب های اجتماعی و  مشکلات ناشی از آن پرداخت  و با توجه به تاکیدات مقام  معظم رهبری  در حوزه های فرهنگی تصریح نمود: صدا و سیمای مرکز استان در راستای اجرای منویات رهبر انقلاب تمام تلاش خود را جهت کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی بکار خواهد گرفت.

وی معضلاتی مانند طلاق ، اعتیاد، بیکاری ، حاشیه نشینی را  از جمله آسیب های اجتماعی  برشمرد و افزود:  لازم است نهادها و ادارات متولی  این مسائل را به عنوان محوری ترین مباحث کاری خود دنبال کرده  و   بر آن اهتمام داشته باشند.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: آسیب های اجتماعی  در حوزه فرهنگ و اخلاق  موجب از بین رفتن کانون خانواده ، تغییر الگوی مصرف خواهد شد.

وی  با بیان اینکه صدا و سیما تلاش می کند  با پرداختن  به موضوعاتی  مانند خانواده محوری و سبک زندگی ایرانی اسلامی مانع آسیب های  احتمالی  شود  اظهار داشت: تاکید بر مسائلی چون  بزرگتر محوری و تقویت  ایمان و اعتقاد و  رواج همدلی و همیاری بین مردم  در  کمرنگ شدن اهداف دشمنان  نقش بسزایی  ایفا می کند.

ظهیری با اشاره به اینکه غرب، گسستن کانون خانواده و بی تعصب نمودن این بنیاد را جهت مبارزه با انقلاب اسلامی نشانه گرفته است، خواستار مشارکت و همکاری هدفمند دادگستری استان با صدا و سیمای مرکز استان در زمینه شناسایی مشکلات و آسیب های اجتماعی و مبارزه با آن شد و آمادگی مجموعه صدا و سیمای مرکز استان جهت هرگونه همکاری مشترک درجهت توسعه فرهنگ عمومی را اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز