خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان خبر داد:

آغاز فعالیت 126 کارگاه تولیدی استان در 3 ماه گذشته

استاندار زنجان گفت: در 3 ماه گذشته در استان و با حمایت‌هایی که شده است، 126 کارگاه تولیدی که برخی نیمه تعطیل بوده و برخی دیگر نیز به تازگی احداث شده اند، فعالیت خود را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان،اسدالله درویش امیری در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از رشد و ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی جدید در طول 3 ماه گذشته در استان خبر داد و افزود: در شهریور ماه امسال، 12 هزار و 969 کارگاه تولیدی در سطح استان فعال بود که این رقم تا امروز به 13 هزار و 95 کارگاه ارتقاء یافته است.
 
درویش امیری افزود: با توجه به شرایط دشوار دولت به لحاظ وضعیت اقتصادی و اشتغال و عبور از رکود، امروز شاهد حمایت و همکاری میان بانک‌های دولتی و دستگاه‌های حمایتی و اجرایی در زمینه افزایش رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی هستیم.
 
استاندار زنجان با اشاره به مزایای تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال در استان، تصریح کرد: در طول 3 ماه گذشته، 3 هزار و 28 نفر بیمه شده اجباری به بخش بیمه شدگان استان افزوده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه دولت برای حل مشکلات واحدهای تولیدی اهتمام ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: عملکرد دولت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان، رضایت بخش است که این امر نشان از همکاری دستگاه‌های اجرایی در حل مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی است.
 
درویش امیری، عملکرد استان در زمینه ایجاد اشتغال و طرح رونق اقتصادی را مثبت و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: متاسفانه برخی مواقع، عملکرد دستگاه‌های دولتی به دلیل نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی، مورد کم لطفی قرار می‌گیرد. این در حالی است که با توجه به افزایش و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در استان، شاهد رشد و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال جدید هستیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید عملکرد دولت در راستای رشد و رونق اقتصادی به درستی بیان شود، خاطر نشان کرد: ایجاد رونق اقتصادی و خلق فرصت‌های شغلی جدید به همت همه مسئولان اجرایی و با همکاری بانک‌ها، امری ضروری است.
 
استاندار زنجان به اقدامات بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی اشاره کرد و افزود: بانک‌های خصوصی در زمینه ارائه خدمات و تسهیلات به واحدهای تولیدی عملکرد مناسبی ندارند و متاسفانه گلایه نسبت به کارنامه منفی بانک‌های خصوصی همچنان پا برجاست.
 
درویش امیری یکی از وظایف اصلی مسئولان اجرایی را ایجاد امید و نشاط در میان جوانان دانست و یادآور شد: مشکلات برخی طرح‌های تولیدی باید در شورای هماهنگی بانک‌ها مطرح و بررسی شود تا میزان پرداخت تسهیلات بانک‌ها به تفکیک مشخص شود.

کد خبر : ۴۵۳۸۵۵