خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران فرش پارس خطاب به فرماندار شهرستان البرز

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۵۹۱

کارگران کارخانه «فرش پارس» که هنوز بابت 5 تا 8 ماه مزدمعوقه طلب دارند طی نامه‌ای خطاب به فرماندار شهرستان البرز در استان قزوین خواستار پیگیری مشکلان صنفی خود شدند.

به گزارش ایلنا در این نامه که به امضای اعضای شورای اسلامی کار کارخانه فرش پارس رسیده آمده است: حدود 300 کارگر رسمی و قراردادی شرکت فرش پارس هستیم که از 5 تا 8 ماه مزد معوقه از کارفرمای خود طلب کاریم.

نویسندگان این نامه همچنین با یاد آوری مشکلاتی که باعث شده است تا این واحد صنعتی به بهانه غیر اقتصادی بودن توان پرداخت به موقع حقوق کارگران را نداشته باشد، افزوده‌اند: در حال حاضر شرایط مالی کارگران این کارخانه بسیار نامناسب و بحرانی است و در صورت بی‌توجهی به مشکلات باید به زودی شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران باشیم.

به گفته کارگران، شرایط فوق تهدیدی برای امنیت شغلی حدود 300 کارگری است که در کارخانه کار می‌کنند. به همین دلیل طی یکسال گذشته کارگران «فرش پارس» چندین بار هم به بصورت کتبی وشفاهی مشکلات ناشی از پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود را  به اطلاع مسئولان از جمله استانداری، فرمانداری، دادگستری و اداره کار  قزوین رسانده‌اند، که تاکنون بی‌فایده بوده است.

کارگران «فرش پارس» در این نامه  با اشاره به اینکه  کارفرما هنوز عیدی سال 94 ما کارگران را پرداخت نکرده است در خاتمه درباره معوقات بیمه‌ای خود می‌گویند علاوه بر تعویق 5 تا 8 ماه حقوق، از آبان ماه سال جاری بیمه کارگران این واحد به تامین اجتماعی پرداخت نشده و دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز