خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان:

سهم بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی بیش از دو برابر میانگین کشوری است

asdasd
کد خبر : ۴۵۳۵۲۱

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: میانگین سهم بیمه شدگان کارگران ساختمانی از کل بیمه‌شدگان اصلی در کشور 7.1 درصد است که در استان کردستان بیش از دو برابر میانگین کشوری یعنی 15.2 درصد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صلاح قریشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری در آبان ماه سال گذشته 199 هزار و 144 نفر بوده است افزود: این رقم در آبان ماه امسال به 206 هزار و 718 نفر رسید که نشان از رشد 3.8 درصدی دارد که بیشترین افزایش مربوط به بیمه شدگان خاص از جمله کارگران ساختمانی و مشاغل آزاد است.

وی علت عمده افزایش بیمه شدگان را تحت پوشش قرار دادن گروه های خاص جامعه، اصلاح شرایط و ضوابط بیمه های خاص و تقبل بخشی از حق بیمه از طرف دولت در بینه های خاص دانست.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اظهار داشت: 16 درصد بیمه شدگان اصلی استان یعنی بیش از 33 هزار نفر تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دارند و از خدمات آن بهره می گیرند.

وی به میانگین سهم بیمه شدگان استان کردستان اشاره کرد و ابراز داشت: میانگین سهم بیمه شدگان کارگران ساختمانی از کل بیمه شدگان اصلی در کشور 7.1 درصد است که در استان کردستان بیش از دو برابر میانگین کشوری یعنی 15.2 درصد را به خود اختصاص داده است.

قریشی گفت: تعداد پرونده مستمری بگیران در پایان آبان ماه سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به 26 هزار و 295 نفر رسید که 11.04 درصد رشد داشته است.

وی وضعیت مناسب نسبت پشتیبان استان کردستان را به نسبت سایر استان ها مطلوب دانست و اضافه کرد: نسبت پشتیبانی از عوامل موثر در توازن صندوق در امر منابع و مصارف می باشد که با توجه به مقایسه نرم استانی با نرم کشوری تناسب قابل قبولی بین رشد ورودی ها و خروجی های سازمان در استان وجود دارد به طوری که نرم کشوری 5.6 اما نرم کردستان 7.9 است.

مدیر کل تامین اجتماعی کردستان خاطر نشان کرد: هم اکنون 83 درصد از کارفرمایان استان کردستان لیست بیمه خود را به صورت الکترونیکی ارایه می دهند که این اقدام منجر به تسهیل در ارایه خدمات شده و رضایتمندی بیمه شدگان را به دنبال داشته است.

وی اضافه کرد: تمام مراحل حق پرداخت بیمه و ارایه لیست های بیمه ای در تامین اجتماعی الکترونیکی شده و بیمه شدگان به آسانی و بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب می‌توانند فعالیت های بیمه ای خود را ثبت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان در پایان به تعداد بیمه شدگان استان در قالب طرح های بیمه ای جدید در پایان آبان ماه سال 95 اشاره کرد و گفت: هجده هزار و 417 نفر دارای بیمه قالی بافی، سی و یک هزار و 473 نفر بیمه کارگران ساختمانی و سه هزار و 816 نفر از زنان سرپرست خانوار کمیته امداد و بهزیستی را شامل می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز