خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد:

​دستگاه‌های عملیاتی و امدادی البرز به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر بارش برف در استان فردا یکشنبه دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های این استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، مهدی مهرور با اعلام این خبر اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی، در روز شنبه نهم بهمن‌ماه شاهد شرایط جوی نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر، در بعضی ساعات بارش باران و برف، گاهی وزش باد شدید، در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف، در پاره‌ای نقاط غبار محلی هستیم .

وی ادامه داد: در روز یکشنبه مورخ 10 بهمن ماه، اوایل وقت بارش پراکنده برف و باران، به تدریج کاهش ابر، وزش باد و به دنبال آن در پاره‌ای مناطق احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، در جاده‌های کوهستانی کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد به سبب بارش برف و مه آلودگی پیش‌بینی می‌شود. 

مهرور تاکید کرد: بنابراین باید هماهنگی لازم به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با هرگونه حادثه و خسارات احتمالی فراهم شود .

وی خاطرنشان کرد: در صورت نیاز با صدور پیش آگاهی از طرق گوناگون و به ویژه رسانه‌های استانی هموطنان ساکن در این مناطق خصوصاً کشاورزان، دامداران و عشایر را به رعایت اصول ایمنی در تمام موارد از سوی مدیریت بحران شهرستان‌های البرز اعلام دارند .

مهرور گفت: تمام مسافرین عبوری از محورهای مواصلاتی استان نیز به همراه داشتن تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، همراه داشتن پوشاک گرم برای تردد در گذرگاه‌های کوهستانی توصیه می‌شوند .

کد خبر : ۴۵۳۰۸۵