خبرگزاری کار ایران

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران مطرح کرد:

زمین‌های دیم به آبی تبدیل شوند تأثیر بسیار زیادی در رونق کشاورزی خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۶۹۰

نماینده مردم سنندج, دیواندره و کامیاران گفت: اگر زمین‌های دیم به آبی تبدیل شوند تأثیر بسیار زیادی در رونق کشاورزی خواهند داشت و کشاورزان سهم بیشتری در تولید ثروت ایفا خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، سید مهدی فرشادان به سهم فعلی کشاورزی آبی اشاره کرد و بیان داشت: میانگین استفاده از کشاورزی آبی در کشور 46 درصد است در صورتی‌ که این سهم در استان کردستان 11 درصد است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج, دیواندره و کامیاران به وجود آب در کردستان اشاره کرد و افزود: 8 درصد آب کشور در کردستان است بنابراین باید میانگین آبیاری کشاورزی در استان کردستان در سطح بالاتری قرار گیرد.

فرشادان با تأکید بر اینکه آبیاری کشاورزی راهی در جهت توسعه کشاورزی استان است گفت: با توجه به وجود سدها در استان لازم است به آبی نمودن کشاورزی استان توجه ویژه‌ای شود.

وی در خصوص سدها اظهار داشت: باوجوداینکه دراستان کردستان 33 سد ساخته‌شده است اما استفاده چندانی از این سدها در کشاورزی نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج, دیواندره و کامیاران در خصوص تأثیر کشاورزی در اقتصاد ابراز داشت: اگر زمین‌های دیم به آبی تبدیل شوند تأثیر بسیار زیادی در رونق کشاورزی خواهند داشت و کشاورزان سهم بیشتری در تولید ثروت خواهند داشت.

فرشادان به میانگین کشوری کشاورزی آبی اشاره کرد و گفت: اگر سهم کشاورزی آبی استان کردستان به 46 درصد کشوری برسد سه هزار میلیارد تومان به اقتصاد کردستان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز