خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان :

عنوان کرد:باحذف نابرابری می توان توسعه یافتگی را لمس کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۲۵۳۰

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان گفت: با آموزش و یادگیری در جامعه همچنین حذف نابرابری و رفع حاشیه می توان توسعه یافتگی را لمس کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در کارگاه آموزشی عدالت جنسیتی که در استانداری برگزار شد با بیان اینکه اساس برپایی انقلاب 57 مردم ایران در جهت برپایی عدالت شکل گرفت افزود: عدالت بین زن و مرد آموزه ایی از آموزه های انقلاب است که با جدیت پیگیری می شود.

وی مشارکت 14 تا 16 درصدی زنان در امور جامعه را محدود دانست و اظهار داشت: در صورتی که 70 درصد صندلی دانشگاه ها به زنان اختصاص یافته است شایسته است این رقم مشارکت به مرز 40 و بالاتر ارتقا یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان ابراز داشت: در کنار آموزش توانمند سازی زنان نیز مطرح است و باید به این امر توجه ویژه شود اما شاهد تناسب توانمندی زنان با مردان درحوزه فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیستیم.

معاون توسعه منابع انسانی استانداری کردستان تشکیل این جلسات را نقطه عطفی در جهت تحقق عدالت دانست و گفت: نقش کارشناسان در ایجاد تحول و توسعه و گسترش گفتگو بر مبنای عدالت کارساز است و می تواند در جامعه نمود یابد.

فیروزی وضعیت عدالت آموزشی  کشور را مطلوب خواند و اضافه کرد: هر چند کاستی هایی وجود دارد اما نسبت به گذشته این مهم مورد توجه قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی خاطرنشان کرد: تا زمانی که توسعه اجتماعی تحقق نیابد جامعه‌ای توانمند را نخواهیم داشت و تلاش در جهت حذف نابرابری ها قطعا موجب رسیدن به این هدف متعالی می شود.

وی نابرابری در ایفای نقش اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زنان را مهم ترین نابرابری عنوان کرد و گفت: با آموزش و یادگیری در جامعه همچنین حذف نابرابری و رفع حاشیه می توان توسعه یافتگی را لمس کرد.

فیروزی نقش خانواده و مدارس را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: متاسفانه بدلیل فرهنگ خبطی که در خانواده رسوخ کرده است به جایگاه ویژه زنان اعتنا نشده و ضروری است با گفتگو و آموزش مشکل را حل کرد همچنین لحاظ کردن مهارت های زندگی در مقطع ابتدایی منجر به تقویت حس همکاری و مشارکت در کودکان می شود.

وی به احیای نقش خطیر زنان در جامعه تاکید کرد و گفت: با توجه به پیشینه ی متعالی زنان کرد در اقتصاد خانواده نیاز است زنان دوباره محور توسعه در خانواده و جامعه شوند و این امر امکان پذیر است فقط باید جهت تحقق توانمندسازی جامعه چشم اندازی را تعریف کنیم که در آن به جایگاه والای زنان بها داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز