خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز خبرداد:

صادرات محصولات تولیدی البرز به مقصد کشورهای همسایه و اروپا

استاندار البرز ازصادرات محصولات تولیدی استان البرز به مقصد کشورهای‌ عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، سومالی، انگلستان، آذربایجان، ترکمنستان، کنیا و کویت خبرداد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز،سیدحمیدطهائی در تشریح دستاوردهای اجرای برنامه‌های جامع اقدام مشترک(برجام) در حوزه تجارت خارجی بیان کرد: تسهیل در روابط تجاری بین‌الملل از رهاوردها و دستاوردهای برجام برای این استان بوده است بنحوی که شاهد حضور هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف جهت سرمایه‌گذاری در این استان هستیم.

وی با اشاره به سفر اخیر هیات تجاری البر به کشور روسیه، افزود: امضا 4 تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی و تجاری بین اتاق بازرگانی استان با اتاق‌های بازرگانی مسکو و ایونوا و همچنین اتحادیه صنایع روسیه(ارواسیا) در کنار برگزاری نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی به میزبانی استان البرز در کور اوکراین از 5 تا 8 آبان ماه در سالجاری و همزمان اعزام هیات تجاری به آن کشور دستاوردهای خوبی برای این استان در حوزه تجارت خارجی بود.

طهائی گفت: این سفر به امضا 4 تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی و تجاری، امضا 2 تفاهم‌نامه همکاری بین استانداران البرز و ترنوپیل و خرسون منتهی شد علاوه بر این امضا 2 تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق‌های بازرگانی شهر کی یف و شهر ترنسکارپتین نیز در جریان این سفر رقم خورد.

استاندار البرز با اشاره به پذیرش هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف در این استان افزود: استان البرز میزبان حدود 20 هیات تجاری بعد از برجام بوده است، جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه تولید و به ویژه تولیدات صادرات محور،بهبود واردات اولیه و ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی از طریق گمرک استان و همچنین بهبود صادرات استان در مقایسه با سالهای قبل را می‌توان از رهاوردهای اجرای برنامه جامع اقدام مشترک در این استان اعلام کرد.

وی افزود: عمده کالاهایی که از گمرکات استان البرز صادر شده در فراورده‌های تانسیو اکتیو، ماکارونی، آرد، گندم، شیر، فراورده های غلات و ... به مقصد کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، سومالی، انگلستان،آذربایجان،ترکمنستان،کنیا و کویت بوده است.

کد خبر : ۴۵۲۲۳۴