خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت رفع خلاهای قانونی در برخورد با اتباع خارجی غیرمجاز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در کارگروه ساماندهی اتباع خارجی این استان بر ضرورت رفع خلاهای قانونی در موضوع مجازات قاچاق اتباع بیگانه تأکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دفتر استاندار و روابط‌عمومی استانداری یزد، پیش از ظهر امروز یکشنبه سوم بهمن‌ماه کارگروه فرعی کنترل و ساماندهی اتباع خارجی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، فرمانداران شهرستان‌های مهریز و تفت، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این کارگروه در سالن کنفرانس اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست بر عزم جدّی مسئولان ارشد استان، نیروی انتظامی، دادگستری و دیگر دستگاه‌ها بر ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی استان تأکید کرد و گفت: نکته مهم این است که در این رابطه با یک سری خلأهای قانونی به ویژه در موضوع مجازات قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز روبرو هستیم.

«محمدعلی طالبی» ادامه داد: در سال‌های اخیر همواره به دنبال ارتباط مؤثر با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای رفع این خلأهای قانونی بوده‌ایم، جای خوشحالی است که در حوزه یزد و اشکذر برخوردار از نماینده‌ای شده‌ایم که حساسیت بالایی نسبت به ساماندهی امور اتباع بیگانه دارد و امیدواریم  با همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات قانونی در برخورد با متخلفان قاچاق اتباع بیگانه را رفع کنیم.

وی افزود: در استان شاهد حوادثی در رابطه با قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز هستیم به عنوان مثال در هفته گذشته یک دستگاه خودرو حامل 12 نفر از این اتباع در کمربندی یزد دچار حادثه تصادف شد و همه سرنشینان فوت کردند و این حوادث در کشور در حال تکرار است.

طالبی خاطرنشان کرد: باید با اتباع بیگانه غیرمجاز در چارچوب قانون برخورد شود اما در فعالیت نیروی انتظامی نیز شاهد هستیم، مأموران در برخورد جدی و قهری با متخلفان و خودروهای حامل اتباع بیگانه غیرمجاز با محدودیت فراوانی روبرو هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات خوبی که در ارتباط با برخورد با متخلفان قاچاق اتباع غیرمجاز در پاسگاه شهید مدنی شهرستان مهریز انجام شده است، گفت: مشکل اصلی ما موضوع مرز است که نیاز است اقدامات و هماهنگی‌های ملّی و بین استانی در این رابطه انجام شود.

وی همچنین بازدید از کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در قالب گشت‌های مشترک به صورت جدی‌تر را خواستار شد و ادامه داد: لازم است در این رابطه نیز همکاری بیشتری بین اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دادگستری استان برای اخذ مجوزهای لازم انجام شود.

طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با پی گیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از خلأهای قانونی در ارتباط با ساماندهی مهاجرین خارجی و برخورد با متخلفان اتباع بیگانه غیرمجاز عبور کنیم و شاهد ساماندهی بهتری در این حوزه باشیم.

نمایندۀ مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تأمین امنیت و آرامش مردم استان باید دغدغه همه ما مسئولان باشد.

«سیدابوالفضل موسوی» ادامه داد: در حوزه ساماندهی مهاجرین خارجی و برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز نیازمند یک برنامه و هماهنگی کامل در سطح استان و حتی کشور هستیم و خوشبختانه طرح و برنامه‌ای که از سوی استانداری ارائه شده، عالی است و اگر اجرایی شود مشکلی در رابطه با ساماندهی اتباع بیگانه نخواهیم داشت.

گفتنی است در ابتدای این نشست «رضا زارع زاده» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و نمایندگان دستگاه‌های مختلف عضو کارگروه، گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه ساماندهی و برخورد با اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ارائه کردند.

کد خبر : ۴۵۰۸۹۱