خبرگزاری کار ایران

در ۹ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

فرآورش7میلیاردمترمکعب‌گاز در مجتمع‌گاز پارس‌جنوبی

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از فرآورش 7 میلیارد و ششصد و نوزده میلیون استاندارد متر مکعب گاز در 9 ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس‌جنوبی گفت: در طول 9 ماه سال جاری با همت و تلاش متخصصان، فرآورش گاز در پالایشگاه اول، به رقم 7 میلیارد و ششصد و نوزده میلیون استاندارد متر مکعب افزایش پیدا کرد.
 
هاشمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 63.7 درصد از تولید گاز کشور در این مجتمع پالایش و تامین می‌‌شودخاطرنشان کرد: در 9 ماه سال جاری بیش بر 7 میلیون و 795 هزار و 747 بشکه میعانات گازی در این پالایشگاه تولید و صادر شده است که این مهم در اقتصاد کلان کشور نقش بسیار مهمی دارد.
 
مدیر پالایشگاه اول با اشاره به تولید دیگر محصولات این پالایشگاه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 28.97 هزار تن گوگرد دانه‌بندی در پالایشگاه اول به تولید رسیده و متوسط میزان تولید گوگرد مایع روزانه 105 تن در روز برآورد شده است.
 
وی گفت: میانگین تولید متوسط پالایشگاه اول در 9 ماه امسال، 27.5 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در روز است.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه، یکی از مهمترین مضامین استراتژیک مجتمع همواره موضوع محیط زیست است گفت: با انجام پروژه‌ها و اقدامات اصلاحی در راستای کاهش مشعل سوزی از ابتدای سال تاکنون روند نزولی بسیار مطلوبی را پیموده است.
 
هاشمی بر همین اساس گفت: به طوری که میزان مشعل‌سوزی پالایشگاه اول در 9ماه سال قبل 52.38 میلیون استاندارد متر مکعب بوده است و این در حالی است که همین رقم در بازه زمانی سال جاری با کاهشی چشمگیر به 50.73 میلیون استاندارد متر مکعب رسیده است و این امر نشان از تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه دارد.

کد خبر : ۴۴۸۹۳۵