خبرگزاری کار ایران

دبیر کمیسیون قاچاق کالا البرز خبرداد:

افزایش ۷۰ درصدی کشفیات قاچاق در استان البرز

دبیر هماهنگی برنامه ریزی و نظارت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز از افزایش ۷۰ درصدی کشفیات قاچاق در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، علی‌اکبر زارعی‌نژاد در جلسه کارگاه آموزشی اجرای طرح سامانه جامع انبارها که با حضور فتح الله حقیقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و عباس تابش مدیرکل امور خدمات بازرگانی خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: استان البرز با دارا بودن شاخص‌های ویژه اقتصادی، پتانسیل‌های فراوانی در بحث سرمایه‌گذاری است و با توجه به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های اقلیمی، قرارگیری در کریدور استان‌های کشور و هم‌جواری با بزرگترین مرکز تجاری کشور و بازار تقاضای 3 میلیونی وضعیت ویژه‌ای را فراهم داشته است.

وی افزود: در سال 95 با نگرش به نامگذاری سال بعنوان" اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل" از سوی مقام معظم رهبری و عملیاتی شدن  سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نگاه دولت محترم در حمایت از تولید و ایجاد رونق اقتصادی سال مهمی برای کمیسیون بوده است. 

زارعی نژاد بیان کرد:  بر اساس برنامه جامع 5 ساله با دو رویکرد سلبی و ایجابی و اولویت به فعالیت‌های پیشگیرانه و فرهنگی عملیاتی شده است در 9 ماهه گذشته  از سال 95، با مقایسه آماری سال 94 شاهد رشد اقدامات و شتاب‌گیری فعالیت‌ها بودیم .

دبیر هماهنگی برنامه‌ریزی و نظارت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز ادامه داد: آمارهای دریافتی بیانگر رشد 70 درصدی به لحاظ ارزش ریالی و 144 درصدی حجم کشفیات و بیانگر هدف گذاری‌های درست و منطقی و انجام کار اطلاعاتی و عملیاتی بر مبارزه با قاچاق سازمان یافته بوده است.

وی افزود: واگذاری امور نظارتی و خودکنترلی سطح عرضه به اتاق اصناف و انجام کارهای فرهنگی در مدیریت تقاضا،گفتمان سازی، تقویت مشارکت‌های اجتماعی و اطلاع رسانی از جمله رویکردهای این دبیرخانه است.

زارعی نژاد گفت: با وضعیت ترسیمی استان بر این باوریم که مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان البرز فرا منطقه‌ای و ملی است چون هجمه قاچاق بسیار وسیع است.

وی ادامه داد: در قانون 14 ماده و 16 تبصره به سرفصل پیشگیری از جرم قاچاق که ناظر بر اهداف پیشگیرانه و از جرم قاچاق است اختصاص پیدا کرده و با اهداف پیشگیرانه و از بین بردن بسترهای قاچاق با رویکرد شفاف سازی مبادلات تجاری حرکت شده است.

کد خبر : ۴۴۸۹۲۳