خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان تاکید کرد:

آیت‌الله هاشمی، عالم دینی فرزانه و شخصیت سیاسی با درایتی بود

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۰۹۷

استاندار کردستان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی، شخصیت سیاسی، عالم دینی فرزانه و شخصیت سیاسی با درایت و با ذکاوتی بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زاهدی در مراسم بزرگداشت و ترحیم رئیس‌فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز در مسجد جامع سنندج برگزار شد، ضمن بیان ابعادی از شخصیت این عالم ربانی اظهار داشت: مردم با حضور پرشکوه و کم نظیر خود در مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، نشان دادند که انقلاب اسلامی همچنان پشتوانه محکم مردمی را دارد و در تمام عرصه ها  و صحنه های انقلاب اسلامی حاضر هستند.

وی در خصوص شخصیت منحصر به فرد آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: امروز سوگوار شخصیتی هستیم که یکی از ستون ها و شخصیت های تراز اول انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بوده و در زندان طاغوت بدترین و سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند، شخصیتی که در همه تحولات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش تاثیر گذار و تعیین کننده داشتند.

استاندار کردستان ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی چند وجهی بود که به عنوان یک روحانی و یک عالم دینی،در تفکر و تعمق در دین سرآمد بود و در تفسیر آیات قرآن کریم تبحر بالایی داشتند و در عین شکنجه هایی که در زندان طاغوت تحمل می کرد برای تقسیر قرآن از لحظه ها استفاده می کرد.

زاهدی درباره شخصیت اجتهادی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان در عین ولایت پذیری و رعایت سلسله مراتب سیاسی، نظامی و ادراری، در سلسله مراتب شرعی و قانونی نظرات خود را به عنوان یک مجتهد بیان می کرد.

وی در خصوص تاریخ‌شناسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: بعد دیگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناخت تاریخ بود که به‌درستی تاریخ‌های انقلاب جهان را می‌شناختند که کتاب "امیرکبیر مبارزه با استکبار" نشان می‌دهد که آینده را بر اساس آن تحلیل درست پیش‌بینی می‌کند.

استاندار کردستان ضمن بیان ابعادی از شخصیت این عالم ربانی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عالم دینی فرزانه و شخصیت سیاسی با درایت و باذکاوت بود.

زاهدی خاطرنشان کرد: اگر روزی شرایط ایجاد کند که زوایای دفاع  پنهان جنگ تحمیلی را بیان کنیم در آنجا می‌توان دید که با چه ذکاوت و هوشمندی توانست جنگ را پایان دهد و  کشور را از آن شرایط خارج کند و وارد عرصه‌ی سازندگی کند و تصمیماتی که می‌گرفت بسیار تعیین‌کننده بود.

استاندار کردستان به قدرت اجرایی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از ابعاد شخصیتی اجرایی بودن ایشان بود، همه آنچه امروز به‌عنوان زیربنای اقتصاد می‌بینیم در دوران هاشمی رفسنجانی پایه‌گذاری شد و ایشان موضوع سازندگی  کشوررابه عنوان سیاست اصلی کشور در نظر گرفت.

زاهدی در خصوص آرمان‌گرایی ایشان  در بعد انقلابی گفت: یکی از ویژگی‌های اساسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، برنامه‌ریزی برای دستیابی به عظمت بزرگ، برای اسلام و جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با تأکید بر تأثیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسائل فرهنگی گفت:  اولین ساماندهی صداوسیما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به‌وسیله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انجام گرفت و امروز ما شاهد آن تحولات هستیم که در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی نقش اساسی و تعیین‌کننده داشت.

استاندار کردستان به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ایجاد امید در جامعه عنوان کرد: نگرانی‌هایی را که در طول انقلاب به وجود می‌آمد به امید تبدیل می‌کرد و از افرادی بود که باعث شد در طول انقلاب، آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و رهبری تداوم یابد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز