خبرگزاری کار ایران

عضو مجلس خبرگان در یاسوج مطرح کرد:

راه هاشمی ادامه خواهد داشت/ دشمنان هاشمی بدانند او جاودانه است

عضو مجلس خبرنگاران رهبری تاکید کرد: راه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ادامه خواهد داشت و دشمنان آن مطمئن باشند که راه ایشان جاودانه خواهد بود و ادامه پیدا می‌کند.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از یاسوج، آیت الله محمد حسین احمدی‌ شاهرودی در آیین بزرگداشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصلی یاسوج گفت: صحبت کردن در مورد آیت‌الله هاشمی بسیار سخت است زیرا هاشمی دارای یک شخصیت ملی، فراجناحی، انقلابی و مبارز است. 

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بعد از امام راحل تاثیرگذارترین فرد در ایران اسلامی بوده است، اظهار داشت: تاثیرگذاری آیت‌الله هاشمی در دوران دفاع مقدس و صلح ایران با عراق بر همگان مشخص است.

عضو خبرگان رهبری گفت: وقتی امام قطعنامه را پذیرفت و جام زهر را نوشیدند برخی از دشمنان هاشمی با شایعه‌پراکنی علیه هاشمی فضای مسمومی را ایجاد کردند اما امام راحل به آیت‌الله هاشمی اعتماد کامل داشت.

احمدی‌شاهرودی با تشریح انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب در انتخاب مجلس خبرگان رهبری سال 68 خاطرنشان کرد:‌ کسانی که سنگ رهبری را به سینه می‌زدند و می‌گفتند هاشمی با رهبری زاویه دارد آیا نباید شکرگزار این باشند که هاشمی موفق شد آرای مجلس خبرگان رهبری را که به سمت شورایی پیش می‌رفت به رهبری مستقل به امامت آیت‌الله خامنه‌ای تغییر دهند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی در زمان رد صلاحیتش از سوی شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری سکوت کرد و اعتراضی هم نکرد و بر تایید صلاحیتش اصرار نورزید زیرا که ایشان مصلحت نظام را بر مصلحت خویش مقدم می‌دانست. 

احمدی شاهرودی افزود: متاسفانه آنچنان که باید و شاید از ظرفیت های آیت‌الله هاشمی در سال‌های اخیر استفاده‌ای نشد و در تصمیم‌های بین‌المللی که به نفع ایران و شیعه بود، از ایشان بهره‌برداری لازم به عمل نیامد. 

این عضو خبرگان رهبری گفت: بعد از تشییع امام راحل، تشییع آیت‌الله هاشمی باشکوه‌ترین تشییع جنازه‌ای بود که حدود 5 میلیون نفر در این آیین حضور داشتند. 

وی گفت: آیت‌الله هاشمی با عزت و سرافرازی و در عین محبوبیت و با شرافت به خاک سپرده شد و این شکوه و ابهت نشان می‌دهد که هاشمی به تاریخ سپرده نمی‌شود. 

مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز 22 دی در مصلای یاسوج با حضور مسئولان استانی واقشار مختلف مردم برگزار شد.

کد خبر : ۴۴۷۰۱۵