خبرگزاری کار ایران

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایلنا:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مرد عبور از بحران‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۴۴۶۶۱۸

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان گفت: مشی اعتدال و دوری از افراط در سال‌های اخیر به گفتمان سیاسی آیت‌الله هاشمی بدل شده بود.

حیدرعلی حجتی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی از ستون‌های استوار و پابرجای انقلاب و نظام بود که با امام(ره) به صحنه آمد و یار با وفا و مورد اعتماد امام(ره) بود او کسی بود که اولین بیانیه امام را از تلویزیون جمهوری اسلامی قرائت کرد. امام در اولین اقدام‌های مهم اجرایی کشور ایشان را همراه بازرگان برای رفع مشکل شرکت نفت انتخاب کرد.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب متحمل خسارت‌ها و زیان‌های زیادی شد، افزود:  آنچه یکی از بزرگان نظام گفت او شناسنامه انقلاب است. سیاست‌مداری دوراندیش با توجه به شرایط زمان با مخالفان نظام و انقلاب برخورد داشت. با مردم سالاری بر حقوق مردم تاکید می‌کرد و در واقع  نقش بی‌بدیل مردم را در انقلاب درک کرده بود. 

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان تصریح کرد: مشی اعتدال و دوری از افراط در سال‌های اخیر به گفتمان سیاسی وی بدل شده بود  و ایشان سعی در کاستن دشمنی دشمنان و ایجاد دیپلماسی سازنده و خلاق با دنیا را بنیان نهاد و از این طریق منافع ملی را پاسداری کرد.

حجتی اضافه کرد: قبل از انقلاب از زندانیان سیاسی و رنج کشیده بود که  با تمکن مالی خانوادگی توانست به خانواده های زندانیان سیاسی رسیدگی کند. خطبه های نماز جمعه او در مقام امامت جمعه بسیار پر محتوا و سازنده بود و هر جمعه در زمان جنگ مردم بی صبرانه منتظر پیام‌ها و خطبه‌های اثربخش او بودند. در جبهه‌ها حامی رزمندگان و پشتوانه ای برای ایثارگران بود.

وی خاطرنشان کرد: هنگام ارتحال امام(ره) و زمانی که مردم دچار اضطراب و نگرانی بودند در انتخاب رهبری انقلاب نقشی بی‌بدیل داشت و او در واقع مرد عبور از بحران‌ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز