خبرگزاری کار ایران

به منظور رفع مشکلات استان صورت گرفت؛

دعوت استاندار از صندوق ذخیره شاهد برای سرمایه‌گذاری در کردستان

استاندار کردستان در جلسه شورای مشورتی ایثارگران، از صندوق ذخیره شاهد دعوت کرد تا در کردستان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، در این جلسه که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، مشاور امور ایثارگران استاندار و جمعی از نمایندگان جامعه ایثارگری استان برگزار شد، عبدالمحمد زاهدی از صندوق ذخیره شاهد دعوت کرد تا به منظور رفع مشکل بیکاری در جامعه ایثارگری و فرزندان آنان در کردستان سرمایه‌گذاری کند. 

وی در این خصوص افزود: صنایع پایین دستی پتروشیمی صنعتی بدون ریسک و پرسود است که زمینه سرمایه‌گذاری آن در کردستان فراهم است و صندوق می‌تواند در این عرصه وارد شود. 
 
وی همچنین معادن سنگ کردستان را نعمتی بزرگ دانست و اظهار داشت: سنگ ماده‌ای‌ است که هیچ دورریزی ندارد و با سرمایه‌گذاری در صنعت سنگ می‌توان اشتغال ایجاد کرد. 
 
زاهدی گردشگری را از دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در کردستان عنوان و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بنیاد شهید امکانات خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد که می‌تواند با استفاده از این امکانات در کردستان، با اولویت جذب جامعه ایثارگری استان ایجاد اشتغال کند. 
 
وی در پایان با اذعان به جدی بودن مشکل بیکاری در کشور، یادآور ش: دولت سالانه ۷۰۰ هزار شغل ایجاد می‌کند اما با توجه به ورود سالانه بیش از یک میلیون نفر جویای کار به جامعه، این میزان اشتغالزایی کفایت نمی‌کند. 
 
شایان ذکر است در این جلسه موارد متعددی از جمله عدم محاسبه سنوات خدمتی فرزندان شهدا،  عدم برقراری همطرازی فرزندان شاهد با جانبازان ۵۰٪، عدم پرداخت وام مسکن توسط بنیاد شهید استان، عدم رعایت واگذاری پست در ادارات به ایثارگران و مشکل در پرداخت بیمه تکمیلی به خانواده شهدا به عنوان مشکلات جامعه شاهد و ایثارگر استان مطرح شد.

کد خبر : ۴۴۵۸۳۹