خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس:

67 خانواده درکردستان بیش از 3 شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۶۹۷

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس گفت: 67 خانواده در کردستان بیش از 3 شهید تقدیم اسلام کرده اند اما در این خصوص برنامه و راهبردی به کار گرفته نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ ابراهیم حسینی شامگاه روز شنبه در جلسه کنگره 5400 شهید که با حضور دستگاه های اجرایی در استانداری برگزار شد به انتظارات رهبر انقلاب اسلامی در جهت برگزاری مناسب این کنگره افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید کنگره ای را برگزار کنیم که پر مغز و معنادار باشد و خطوط آینده را ترسیم کند و نیاز است تمامی دستگاه ها به پای کار بیایند.

وی به نقاط قوت کنگره پیشمرگان مسلمان کرد اشاره و افزود: اولین و دل گرم ترین نقطه قوت دیدار با رهبر انقلاب و پیام ارزشمند ایشان در رابطه با این کنگره بود. مشارکت فعال مردم، نصب تابلوهای زینت بخش شهدا در سطح شهر، دل جویی و سرکشی از هزار خانواده شهید و تولیدات فرهنگی خوبی که از صدا و سیما در این راستا پخش شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس به نقاط ضعف این کنگره هم اشاره کرد و ابراز داشت: فقدان جمع آوری مناسب آثار شهدا جهت تهیه کتاب مختص شهیدان به طوری که در این خصوص از  آثار 1000 شهید حدود 300 اثر از شهیدان آن هم به طور متوسط جمع آوری شد.

وی عدم بهره کافی و جامع از مجامع علمی را از دیگر ضعف ها عنوان کرد و گفت: تعیین مکان و فضای مناسب از هم اکنون جهت تدارک برنامه ها باید لحاظ شود و با وجود اینکه 67 خانواده در کردستان بیش از 3 شهید تقدیم اسلام کرده اند اما در این خصوص برنامه و راهبردی به کار گرفته نشد.

سرهنگ حسینی بیان داشت: از برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تاکنون قریب به هزار یادواره شهید با مشارکت دستگاه های اجرایی برگزار شده و 20 جلد کتاب به تعداد کتاب های منتشر شده اضافه شده است.

وی به اقدامات انجام شده از برگزاری کنگره پیشمرگان مسلمان کرد تاکنون اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره شهدا، ساخت نماد شهدا و نصب آن در سطح شهر، ساخت 30 قسمت انیمیشن در این زمینه، ساخت مستند دفاع مقدس، تدارک 800 تابلو جدید در شهرستان های قروه، بیجار و دهگلان و به روز رسانی 500 تابلوی شهدای پیش مرگ مسلمان کرد از جمله اقدامات انجام شده ذکر کرد.

سرهنگ حسینی اظهار داشت:  در رابطه با کنگره 5400 شهید کمیته هایی از جمله کمیته ی مهندسی و گنجینه ها، تربیت بدنی، اطلاع رسانی، امور بانوان، آمار و اطلاعات یارانه، فرهنگی هنری، تبلیغات، دانش آموزی، مسابقات و جشنواره ها، رسانه و فضاسازی مجازی تشکیل شده است.

وی تفاوت عمده ی این کنگره با کنگره پیشمرگان مسلمان کرد را حضور و سهم ارتش عنوان کرد وگفت: نیاز است دستگاه های اجرایی دیگر هم در این زمینه دخیل شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس افزود: در این کنگره 35 مورد جشنواره پیش بینی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز