خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات به ایلنا خبر داد:

پهنای باند اینترنت به ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید/افتتاح دولت الکترونیک در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۳۰۴

وزیر ارتباطات گفت: طرح‌های مختلفی در قالب طرح دولت الکترونیک در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می رسد.

محمود واعظی در گفتگو با خبرنگار ایلنا از رودسر با بیان اینکه سرعت پایین اینترنت واقعیتی است که وجود دارد، اظهار کرد: در ابتدای دولت ۳٫۵ میلیون کاربر اینترنت در ایران داشتیم که امروز این تعداد به حدود ۳۸ میلیون نفر رسیده است.

وی افزود:ضریب نفوذ اینترنت اکنون به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد و در این خصوص تحول بسیار خوبی صورت گرفته است.

واعظی با اشاره به اینکه مهمتر از پوشش شبکه اینترنت در شهرها و روستاها، بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این شبکه خدمات مختلفی به مردم ارائه خواهد شد.

وی به همکاری وزارتخانه متبوع اش با وزارت بهداشت اشاره کرد و بیان داشت: تلاش شده است طرح‌هایی در زمینه سلامت الکترونیک پیاده سازی و اجرا شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار روستا به شبکه اینترنت اینترنت اتصال یافته اند، تاکید کرد: اعتقاد داریم روستائیان باید از خدمات الکترونیک و آموزش‌های مجازی به صورت گسترده بهره مند شوند.

واعظی در تشریح کاربرد بالای اینترنت برای توسعه روستاها به کشاورزی بودن استان گیلان اشاره کرد و خاطر نشان کرد:کشاورزان می‌توانند با بهره گیری از بازارهای مجازی به فروش محصولات و حذف دست واسطه ها بپردازند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت:تمامی این طرح ها در دهه مبارک فجر  و در قالب دولت الکترونیک رونمایی می شوند.

وی با اشاره به وضعیت پنهای باند در کشور اظهار کرد: پهنای باند اینترنت کشور از ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه به بیش از ۴هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده در حال حاضر ۳ پروژه بزرگ در کشور در حال اجرا است که تا پایان سال پهنای باند به حدود ۱۰ هزار گیگابیت بر ثانیه خواهد رساند.

واعظی ابراز امیداوری کرد در آینده نزدیک نیازمندی های کابردان برطرف شده و خدمات با سرعت بهتر و قیمت کمتر ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز