خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت‌بوشهر خبرداد:

صادرات 19میلیارد دلار کالای غیرنفتی از بوشهر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر از صادرات 19 میلیارد دلار کالای غیرنفتی در این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه برازجان افزود: بخش عمده کالاهای غیرنفتی صادر شده در این مدت شامل فرآورده‌های پتروشیمی و میعانات گازی است.

وی همچنین با اشاره به وجود هشت هزار واحد صنفی با آمار اشتغال‌زایی برای 20 هزار نفر گفت: برگزاری همایش تبیین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هر شهرستان برای تعیین و معرفی فرصت‌ها به سرمایه‌گذار در دستور کار است.

حسینی محمدی بیان کرد: به دلیل وجود بخش عمده معادن استان بوشهر در دشتستان یکی از سه پهنه اکتشاف معدن در این استان با تاکید و پیگیری ویژه استاندار در دشتستان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر درباره پتروشیمی دشتستان گفت: زمین این پروژه مشخص شده که مراحل تغییر کاربری و استعلام‌های لازم از محیط زیست، امور آب و دستگاه‌های دیگر در دست اجراست.

امام جمعه برازجان نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه دشمن قصد ضربه زدن به همه حوزه‌های کشور را دارد تا راهی به کشور باز کند یکی از حربه‌های آنها استفاده از اقتصاد است.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: آنها در حربه اقتصادی با تحریم‌ها قصد فلج کردن ایران را داشتند در حالی که ایران امروز در جهان به عنوان یک کشور کارآمد و الگوی سایر ملت‌ها در همه عرصه‌ها خود را نشان داده است.

وی اضافه کرد: دشتستان به لحاظ ظرفیت بالای کشاورزی باید همه برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم گیری‌ها بر پایه و مبنای کشاورزی باشد.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: بازاریابی، صنایع تبدیلی و هماهنگ و متعادل کردن عرضه و تقاضا در حوزه کشاورزی بخش عمده مشکل درآمدزایی و اشتغال این شهرستان را برطرف خواهد کرد.

مصلح افزود: روابط و تعامل بازرگانی با کشورهای همسایه و مصرف کننده محصولات صیفی و جالیزی و هموار کردن زمینه صادرات نیز بسیار مهم است.

وی همچنین خواستار بررسی و حل مشکل کارخانه‌های تعطیل در شهرک صنعتی برازجان، بلاتکلیفی و طولانی شدن پروژه پتروشیمی دشتستان و برخورد جدی با واحدهای تولیدی و خدماتی متخلف در این شهرستان شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر و مسئولان شهرستان دشتستان از 2کارگاه فرش دستباف و کارگاه‌های باتری سازی و پخت نان و کیک و کلوچه در برازجان دیدن کردند.

شهرستان دشتستان با مرکزیت شهر برازجان یکی از قطب‌های صنعتی استان بوشهر است.

کد خبر : ۴۴۴۴۵۲