خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استانداری همدان هشدار داد:

کشتارگاه‌های سنتی موازین بهداشتی را رعایت نکنند تعطیل می‌شوند

معاون عمرانی استانداری همدان با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان‌همدان با نصف ظرفیت فعالیت می‌کنند، افزود: احداث کشتارگاه جدید صرفه اقتصادیی‌ندارد و هیچ مجوزی برای این منظور داده نمی‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، محمود رضا عراقی با اشاره به ساماندهی کشتارگاه‌های استان گفت: به لحاظ هزینه‌بر بودن احداث کشتارگاه‌ صنعتی رقابت در این عرصه پذیرفتنی نیست و تا زمانی که ظرفیت کشتارگاه‌های استان تکمیل نشود هیچ مجوز جدیدی صادر نمی‌شود.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و تغذیه مردم افزود: کشتارگاه‌های سنتی موجود در استان که موازین بهداشتی را رعایت نکنند، طبق قانون تعطیل خواهند شد.

عراقی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات اجتماعی به دنبال تعطیلی کشتارگاه اسدآباد تا زمانی‌که موانع بهداشتی‌این واحد برطرف نشده است همچنان تعطیل خواهد بود.

معاون عمرانی استانداری افزود: مالک این کشتارگاه می‌تواند با حمایت دولت برای تبدیل واحد خود به صنعتی در مقیاس کوچک اقدام کند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های استان باید صنعتی، بهداشتی و مجهز به سیستم پیش سرد باشند، گفت: سیستم پیش سرد با صرف 10میلیارد ریال در کشتارگاه صالح آباد راه‌اندازی شده و با پیگیری‌های انجام شده کشتارگاه‌های ملایر و نهاوند علاوه بر کشتار صنعتی دارای سیستم پیش سرد هستند.

عراقی تصریح‌ کرد: اجرای طرح پیش سرد گوشت در کشتارگاه‌های‌دام از ضروریات ساختاری کشتارگاه‌هاست و این امر موجب کاهش انتقال برخی بیماری‌های مشترک بین انسان و طیور می‌شود.

وی با تأکید بر نظارت بیشتر برای جلوگیری از کشتار قاچاق دام گفت: دستگاه‌های نظارتی بر ذبح بهداشتی و رساندن گوشت سالم به مردم باید تلاش بیشتری کنند.

کشتارگاه سنتی اسدآباد به دلیل رعایت نشدن استانداردهای ذبح بیش از یکسال است که تعطیل است.

در استان همدان هشت کشتارگاه وجود دارد که پنج کشتارگاه صنعتی است.

شهرستان اسدآباد با 110هزار جمعیت در 45 کیلومتری همدان واقع شده است.

کد خبر : ۴۴۳۹۹۶