خبرگزاری کار ایران

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تولید 80 درصد مواد غذایی در داخل کشور

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت:میزان واردات انواع محصولات غذایی نسبت به سه سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز که در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه استان اردبیل افزود: وضعیت کشاورزی سال‌جاری کشور و بخصوص استان اردبیل در مقایسه با سال اول فعالیت دولت یازدهم بسیار بهبود پیدا کرده است.

وی گفت: در حال حاضر 80 درصد از موادغذایی مورد نیازمردم از تولیدات داخلی تامین می‌شود که این امر به نوبه خود موفقیت بسیار بزرگ و چشمگیری برای کشورمان محسوب می‌شود زیرا این میزان تولید در سال اول فعالیت دولت 55 درصد بوده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی افزود: میزان واردات انواع محصولات غذایی نسبت به سه سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در سال‌جاری موفق شدیم 64 درصد از وابستگی غذایی خود را به کشورهای بیگانه کاهش بدهیم که رقم بسیار قابل ملاحظه و امیدوار کننده‌ای برای برنامه ریزان کشور محسوب می‌شود.

در این مراسم از 16 نفر از جهادگران عرصه کشاورزی بویژه حسن کامرانی مقدم به خاطر 22 سال تهیه کنندگی برنامه کندیمیز در رادیو اردبیل با اهدای تندیس قدردانی شد.

کد خبر : ۴۴۲۷۶۲