خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی سازمان ملی استاندارد کشور:

22 هزار کالا تحت پوشش سازمان استاندارد قرار دارند/ الزام واحدهای تولیدی به اجرای طرح خود اظهاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۵۸۶

معاون اجرایی سازمان ملی استاندارد کشور با بیان اینکه 22 هزار نوع کالا تحت پوشش سازمان استاندارد قراردارند، گفت:تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی ملزم به اجرای طرح خود اظهاری هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اجرایی سازمان ملی استانداردکشور در جلسه شورای استاندارد که با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان در استانداری کردستان برگزار شد، لزوم رسیدن به توسعه پایدار در کشور را توجه و اهمیت به استاندارد کالا ها در کشور دانست و افزود: قطعا توسعه پایدار زمانی محقق می شود که تمامی کالا ها پروسه استاندارد را طی کرده باشند.

وحید مرندی مقدم تصریح کرد: وظایف متعددی برعهده سازمان استاندارد کشور در راستای بهبود وضعیت کالاها است و خوشبختانه در این زمینه تمهیدات لازم صورت گرفته است. 

معاون اجرایی سازمان ملی استاندارد کشور به بند 24 قانون اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار داشت: هم اکنون حدود 22 هزار نوع از کالاها تحت پوشش سازمان استاندارد قرار گرفتند و تمامی کالاهای داخلی کنترل و بازرسی می‌شوند.

وی وجه کیفی و کمی کالا را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: برای تحقق سطح استاندارد کالاها باید دستگاه‌های متولی بسیج شوند و با توجه به گستردگی سطح کالاها اصناف و اتحادیه ها باید نقش خود را جهت کاهش و رفع تخطی ها به خوبی ایفا کنند.

مرندی مقدم اضافه کرد : سازمان استاندارد در راستای رضایت مندی و کاهش موانع تغییر عملکرد تعیین کننده ای را اتخاذ کرده و روش‌های جدیدی در این زمینه مطرح کرده است.

وی به اجرای طرح خود اظهاری انطباق یا DOC اشاره و ابراز داشت: تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی ملزم به اجرای این طرح هستند و تاکنون جلسات متعددی برای عملیاتی کردن این پروژه در دستور کار قرار دادیم و امید است با اجرای این مهم کلیه کالاها در سطح استاندارد بین المللی قرار گیرند.

وی اظهار داشت: در اوایل سال 96  این طرح با در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتی برای برخی از فرآورده ها اجرا می شود و این خبر خوبی برای واحد های تولیدی خواهد بود.

 به گفته معاون سازمان استاندار بحث اوزان و توزیع کالاهای فاقد پروانه باید توقیف شوند و در این راستا اتحادیه ها توجیه خواهند شد.

وی همچنین به مشکلات مربوط به آسانسورها اشاره و اظهار داشت: با توجه به اینکه سازمان‌های دولتی و عمومی دارای آسانسور هستند و صرفا دچار معایبی هستند باید در جهت بهبود وضعیت و رفع معایب آسانسورها تلاش شود.

مرندی مقدم به نقش کلیدی صدا و سیما جهت آگاه سازی مردم در مواقع بحرانی اذعان کرد: می‌توان به سازمان‌های دولتی جهت رفع معایب حضور یافت و بازرسی کامل صورت بگیرد ولی در ساختمان های عمومی محدودیت وجود دارد و باید در در این خصوص صدا و سیما وارد عمل شود هرچند تمهیدات لازم در این زمینه هم صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز