خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال تاکید کرد:

لزوم اجرای 100 درصدی طرح تفکیک زباله از مبدا در ماسال

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۵۸۵

فرماندار ماسال بر تلاش مضاعف شهرداران و بخشداران جهت اجرای کامل طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح شهرستان ماسال تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از ماسال، محمود قاسم‌نژاد امروز در نشست مشترک با مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان با بیان اینکه در سال گذشته اقدامات خوبی از قبیل اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، آموزش روستائیان، تولید کود ورمی کمپوست و تهیه زمین جهت اجرای طرح بازیافت زباله در حوزه پسماند شهرستان رقم خورده است، گفت: با وجود این اقدامات، همچنان نیازمند تلاش مضاعف جهت  رفع نقایص و بهبود مدیریت پسماند هستیم.

فرماندار ماسال با اشاره به اهمیت آموزش همگانی در راستای اجرای 100 درصدی طرح تفکیک زباله از مبدا در سطح شهرستان، خاطر نشان کرد: آمادگی و انگیزه های مدیران جهت پیگیری معضل پسماند در اجرای موفقیت آمیز این طرح ها بسیار حائز اهمیت است.

وی با تاکید بر لزوم تدارک ساز و کارهای عملی جهت اجرای مناسب طرح تفکیک از مبدا گفت: عدم انعکاس و اطلاع‌رسانی اقدامات و کارهای انجام شده در زمینه مدیریت پسماند از جمله ضعف‌هایی است که باید رفع شود.

قاسم نژاد همچنین در نظر گرفتن مشوق های موثر، حمایت از سمن های فعال در عرصه محیط زیست و تسهیل در جمع آوری زباله های بازیافتی را از جمله راهکارهایی عنوان کرد که می تواند در پیشبرد و افزایش شتاب طرح تفکیک زباله از مبدا اثربخش باشد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گیلان در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر حل معضل پسماند به عنوان اولویت اول مدیران استانی مطرح است، افزود: با توجه به تهدیداتی که از ناحیه پسماند، استان را تهدید می‌کند، همه مدیران و شهرداران باید پی گیری معضل زباله و پسماند را به عنوان اولویت اول خود قرار دهند.

افشین پورعلی هزینه در زمینه مدیریت پسماند و زباله را سرمایه‌گذاری دانست و خاطر نشان‌ کرد: هرگونه هزینه ای که در بخش تفکیک زباله می شود به سرعت قابل جبران است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در سطح شهرستان و در زمینه مدیریت پسماند انجام پذیرفته است، گفت: اطلاع رسانی صحیح  اقدامات  صورت گرفته می‌تواند رتبه شهرستان را در استان بهبود دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز