خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان:

شیلات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال 24 هزار نفر را فراهم کرده است

رئیس‌سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: بخش شیلات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال 24 هزار نفر را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان در این جلسه اظهار داشت: توسعه شیلات در سواحل مکران از اولویت‌های مسئولان کشوری و استانی است بنابر این همه مسئولان دستگاه‌های دست اندرکار استانی برای توسعه زیرساخت‌های این بخش تلاش کنند.

غلامرضا مالکی در هفدهمین نشست اقتصاد مقاومتی بیان کرد: با وجود دو اداره کل شیلات در استان سیستان و بلوچستان تلاش برای رسیدن به سهم سه درصد تولید ناخالص داخلی در این بخش سرعت بیشتر و تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

وی افزود: بخش شیلات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال 24 هزار نفر را فراهم کرده که برای رسیدن به 240 هزار فرصت شغلی در برنامه سند توسعه نیاز است .

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای استان در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بیان داشت: ارزان‌ترین راه برای تهیه الکتریسیته متشکل از مشتقات انرژی خورشیدی بوده و با توجه به اینکه این استان از لحاظ انرژی باد بسیار غنی بوده، بهترین پتانسیل‌ها را جهت استفاده از این انرژی دارا است.

حسین لطفیان اظهار داشت: بادهای پر قدرت سیستان، انرژی تابشی خورشید با بیش از 6 کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، دو انرژی خدادادی به شمار می‌روند که بهترین شرایط استفاده از این دو انرژی را در این منطقه به وجود آورده است.

وی با توجه به پتانسیل‌های بالای ( انرژی بادی و خورشیدی )این استان بیان کرد: قدرت زیاد بادهای سیستان و مسطح بودن زمین‌های فلات هامون از جمله مزایای منحصر به فرد دشت سیستان برای احداث نیروگاه بادی در این منطقه است که می‌توان به پشتوانه این ثروت‌های خدادادی انرژی قابل توجهی را به دست آورد.

لطفیان با اشاره به صادرات 133 مگاوات ساعت برق در سال 94 از طریق مرز میلک به زرنج افغانستان و 456 مگاوات ساعت نیز به پاکستان افزود: صادرات برق به این کشورها یکی از راه‌های توسعه زیرساخت‌های بخش صنعت برق در استان است.

وی تصریح کرد: زیرساخت‌های صادرات برق توسط ایران از پلان چابهار به گوادر پاکستان انجام شده و ضروری است تا پاکستان نیز این زیرساخت ها را آماده کند.

معاون برنامه‌ریزی شرکت برق منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز کشورهای افغانستان و پاکستان را می‌توان از طریق شبکه توزیع سیستان و بلوچستان تامین کرد گفت: صادرات 1000مگاوات برق از زاهدان به کویته پاکستان در حال رایزنی و برنامه‌ریزی است که امیدواریم تا پایان سال این کار عملیاتی شود.

کد خبر : ۴۴۱۹۰۳