خبرگزاری کار ایران

سیدمصطفوی به ایلنا خبر داد:

توزیع شیر یارانه‌ای از دی‌ماه جاری در مدارس آذربایجان‌غربی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: با تامین اعتبار و پرداخت بدهی سال‌گذشته، از دی‌ماه جاری شیر یارانه‌ای بین مدارس استان توزیع می‌شود.

فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارومیه با اعلام این خبر گفت: توزیع شیر در تمامی مدارس استان به میزان 30 نوبت در سال جزو برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی است.

وی اظهار کرد: اقدامات لازم در زمینه تامین شیر مدارس استان در حال انجام بوده و پس از عقد قرارداد با کارخانه‌های تامین کننده شیر مدارس، توزیع آنها شروع می‌شود.

سید مصطفوی ادامه داد: سال گذشته بین تمامی دانش‌آموزان هر سه مقطع شیر مدارس توزیع شد و تلاش می‌شود امسال نیز مانند پارسال این اقدام به بهترین نحو انجام شود.

وی گفت: آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با 11 کارخانه قرارداد منعقد کرده که در این راستا مدارس روستایی شیر استریل پاکتی سه گوش و مدارس‌شهری شیر لیوانی به میزان 200 سی سی با 2.5 درصد چربی دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: پایش‌های مستمر توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان در زمینه ارائه و تولید شیرهای با کیفیت انجام می‌شود و اگر موردی از رعایت نشدن استانداردها در این زمینه مشاهده شود، اقدامات لازم را برای تعطیلی واحد تولیدی انجام می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، آذربایجان‌غربی دارای 550 هزار دانش‌آموز در 5500 مدرسه و در مقاطع سه‌گانه تحصیلی است. سال‌گذشته 30 نوبت شیر بین دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوره دوم آذربایجان‌غربی توزیع شد. 80 میلیارد ریال اعتبار برای تامین شیر مدارس استان در سال گذشته اختصاص یافت.

کد خبر : ۴۴۱۵۷۶