خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا اعلام شد:

اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی روستایی با سود 5 درصد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۳۵۳

مسئول تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان ری از اعطای تسهیلات بهسازی و نوسازی روستایی با سود 5 درصد خبر داد.

مهندس‌حمید خیرخواه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ابلاغ سهمیه تسهیلات بهسازی مسکن روستایی سال 1395 گفت: به متقاضیان دارای زمین روستایی که قصد ساخت واحد مسکونی دارند به ازای هر واحد 18 میلیون تومان و به متقاضیان دارای املاک مسکونی فرسوده بابت تخریب و نوسازی به ازای هر واحد مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می شود.

وی با بیان اهمیت نوسازی و مقام سازی واحدهای مسکونی در سطح شهرستان ری گفت: با توجه به اینکه منطقه‌جنوب تهران علی الخصوص شهرستان ری بر روی گسل واقع شده و اخیرا پدیده فرونشست زمین نیز در این منطقه مطرح است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر خود واجب دانسته که با اطلاع‌رسانی گسترده مردم شریف این منطقه را از خطر بروز زلزله آگاه کرده و با پرداخت این تسهیلات با کارمزد 5درصد مردم را ترغیب به ساخت واحدهای مسکونی مقاوم کند تا انشاالله در هنگام بروز حادثه تلفات و فجایع انسانی به حداقل رسیده و با رعایت شدن ضوابط فنی، بنیاد مسکن نیز به رسالت خود عمل کرده و همگام با حفظ جان هموطنان عزیز موضوع بهینه سازی مصرف انرژی نیز محقق شود.

 وی از پرداخت تسهیلات موصوف در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت خبر داد و تصریح کرد: در سطح شهرستان ری، شهرهای کهریزک و قیامدشت و در سطح شهرستان اسلامشهر، شهرهای احمدآباد مستوفی و گلدسته نیز شامل این طرح هستند که متقاضیان می توانند پس از اخذ مجوز از شهرداری مربوطه به بنیادمسکن شهرستان ری مراجعه کنند.

خیرخواه در تشریح شرایط‌عمومی اعطای وام بهسازی مسکن روستایی به متقاضیان اظهارکرد: در ابتدا باید روستا دارای طرح هادی باشد و متقاضیان از طریق دهیاری یا بخشداری مربوطه اقدام کرده و پس از اخذ استعلام ضوابط ساخت از بنیاد مسکن دستور نقشه صادر و نقشه‌های تایید شده جهت صدور پروانه ساختمانی به دهیاری یا بخشداری ارسال و متقاضی پس از اخذ پروانه ساختمانی به یکی از دفاتر پیشخوان دولت (قیامدشت، قلعه نو، کهریزک) طرف قرارداد با بنیاد مسکن مراجعه نموده و تشکیل پرونده تسهیلات می دهند و پس از بازدید فنی کارشناسان بنیادمسکن به یکی از شعب بانک های عامل معرفی می شوند.

وی در ادامه با بیان شرایط فردی متقاضیان تاکید کرد زن و شوهر فقط می توانند از یک فقره تسهیلات استفاده کنند ولی برای متقاضیانی که بیش از یک واحد جواز ساخت واحد مسکونی دارند. دولت تمهیداتی را اندیشیده که فرزندان ذکور به شرط داشتن پایان خدمت و فرزندان دختر به شرط داشتن 18 سال تمام نیز می توانند دریافت کننده تسهیلات باشند.

 مسئول تسهیلات بنیاد مسکن شهرستان ری گفت: سازندگان و مجموعه سازان مسکن نیز می توانند به شرط سپردن سند مالکیت در بانک های عامل از این طرح استفاده نموده و تسهیلات را دریافت نمایند به این ترتیب که پس از معرفی به بانک و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی مطابق با پیشرفت فیزیکی پروژه تا 3 مرحله از تسهیلات پرداخت گردیده و مرحله آخر تسهیلات منوط به ارائه مبایعه نامه معتبر بابت واگذاری واحدهای در حال ساخت به بنیاد مسکن می باشد که پس از پرداخت مرحله آخر تسهیلات مجموعه ساز بایستی نسبت به اخذ پایان کار و دریافت سند تفکیکی اقدام نموده و سپس بنیاد مسکن خریداران را جهت تقسیط تسهیلات به بانک معرفی می نماید.

 خیرخواه در پایان گفت: متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 33385943 و 33372300 داخلی 12 و 13 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
روح الله حسین زاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز