خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان:

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تنها متولی ارائه آموزش‌های غیررسمی در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۲۹۷

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی ارائه آموزش های غیررسمی در کشور در حوزه های صنعت ، خدمات و کشاورزی و در دو بخش دولتی و خصوصی در حال فعالیت است.

به گزارش ایلنا:  سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان با رضا ولی بیگی مسئول بسیج سازندگی این استان با هدف بررسی راهکارهای همکاری بیش از پیش دو جانبه در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رضا ولی بیگی مسئول بسیج سازندگی استان کردستان باتشریح تاریخچه تشکیل و حوزه فعالیت های بسیج سازندگی کردستان گفت: بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس در عرصه های اقتصاد مقاومتی، عمرانی و محرومیت زدایی فعالیت می کند.

وی‌گفت: فعالیت‌های واحد سازندگی و اقتصادمقاومتی در زمینه های محرومیت زدایی، اعطای تسهیلات بانکی، کمک به زنان بی سرپرست و محروم، توزیع اقلام حمایتی در روستاهای محروم از جمله اقدامات این واحد بوده است.

مسئول بسیج سازندگی کردستان افزود: واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت المقدس در سال 1393 در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از طرح ها در استان 52 میلیارد و 200 میلیون ریال به 597 طرح و در سال 1394 تا کنون 68 میلیارد و 300 میلیون ریال به 440 طرح و نیز در قالب صنایع تبدیلی یکصد و 32 طرح تبدیلی با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 385 میلیون ریال تسهلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: واحد سازندگی و اقتصاد مقاومتی سپاه بیت المقدس در سال 1393 با اجرای 597 طرح و در سال 1394 با 641 طرح توانسته در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی گامی موثر برداشته و با اجرای این تعداد طرح موجب اشتغالزایی بیش از 3800 نفر در استان شود.

وی بیان داشت : بسیج سازندگی استان کردستان توانسته است به صورت پایلوت کشوری در اجرای طرح شهید شوشتری اقدام نماید که این طرح در سالجاری در 100 دهستان با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در حال اجرا است

ولی بیگی خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در راستای ارائه آموزش های مهارتی و مادام العمر به روستائیان با هدف توانمند سازی و افزایش مهارت های این عزیزان بتوانیم زمینه و فرصت های اشتغال را در سطح این روستاهای هدف  ایجاد و گام مهم و موثری را را با کمک آموزش های مهارتی در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار در سطح استان برداریم.

در ادامه این دیدار نیز سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان نیز با اشاره به فعالیت های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان نمود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان تنها متولی ارائه آموزش های غیررسمی در کشور در حوزه های صنعت ، خدمات و کشاورزی و در دو بخش دولتی و خصوصی در حال فعالیت است.

احمدی آموزش های مهارتی را نمود عینی اقتصاد مقاومتی خواند و افزود : آموزش های مهارتی می تواند مسیری امن و مطمئن جهت دستیابی به خودکفایی کشور را تامین کند که لازمه این امر فراگیر کردن و توسعه گسترش آموزش های مهارتی و ایجاد شرایط لازم جهت بهرمندی کلیه اقشار جامعه از این آموزش ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از آمادگی این اداره کل جهت توسعه بیش از پیش ارائه آموزش های مهارتی  در روستاهای مورد هدف سازمان بسیج سازندگی با همکاری این نهاد خبر داد و گفت : لازمه این فعالیت انجام نیاز سنجی دقیق با همکاری دو دستگاه در راستای ارائه آموزش های با کیفیت و ثمر بخش است.

احمدی گفت : تغییر نگرش روستائیان و تبدیل روستاها به مراکز تولید کشور یکی از گام های مهم و تاثیر گذار در راستای تحقق منویات معظم له در جهت اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی در پایان  اذعان داشت: دو طرف توافق نمودند تا با همکاری کارشناسان دو دستگاه تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان و بسیج سازندگی این استان تدوین و منعقد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز