خبرگزاری کار ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

پرداخت 13هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک و متوسط

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش‌صنعت،معدن و تجارت استان خراسان‌جنوبی‌گفت: تاکنون ۱۸هزار واحد صنعتی و واحدهای بخش کشاورزی در سطح کشور ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدرضا نعمت زاده، هم افزایی و مشارکت دستگاه‌ها و قوای مختلف در کشور را مورد تاکید قرار داد و افزود: بخش خصوصی و مردم تفکیکی بین قوا قائل نیستند از این‌رو همه مسئولان در تمامی قوای سه گانه می‌بایست با همدلی و هم‌افزایی در راستای حل و فصل مشکلات تولیدکنندگان و ایجاد رونق اقتصادی تلاش کنند.

وی اعتماد به بخش خصوصی را رمز موفقیت در رونق اقتصادی دانست و تصریح کرد: تجربه نشان داده هرکجا که به بخش خصوصی اعتماد شده بهترین نتیجه ممکن بدست آمده از این‌رو می‌بایست با اعتماد متقابل و ایجاد فضایی مناسب ، زمینه ورود سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی را فراهم ساخت.

وی تسهیل امور را مورد تاکید قرار داد و افزود: ساده‌سازی قوانین و تفسیر آنان به نفع فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران می‌تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازد.

وی طرح پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط را نمونه‌ای از همدلی مسئولان در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان دانست و تصریح کرد: عبور از مسائل پیش پا افتاده و درگیر نشدن در گیرودار مسائل و اختلافات جزئی که ممکن است وجود داشته باشد می‌تواند بسیار مهم و کمک کننده باشد.

وی بابیان اینکه پرداخت تسهیلات تنها به واحدهایی که دارای توجیه اقتصادی بوده و بتوانند به تولید ادامه دهند مورد تاکید است گفت: مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد قطعاً یا تشریک مساعی و همدلی که بین مسئولان برقرار می‌شود قابل مرتفع شدن خواهد بود.

وی به وجود ۴ بازارچه مرزی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: از این ۴ بازارچه ، بازارچه مرزی ماهیرود فعال بوده و با رایزنی‌هایی که با طرف افغانی صورت گرفته امیدواریم بازارچه یزدان نیز فعال شود این در حالی است که عدم فعالیت بازارچه‌های مرزی به مشکلاتی که در آن طرف مرز وجود دارد باز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات مرتفع شده و شاهد فعالیت همه بازارچه‌های مرزی استان باشیم.

 جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار خراسان‌جنوبی، جمعی از مدیران استانی و نیز تنی چند از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استان برگزار و مسائل و مشکلات موجود مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۴۴۱۱۴۹