خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کوتاه‌بودن زمان بازپرداخت سرمایه در گردش از مشکلات جدی صنعت لوازم طبی ایران است

asdasd
کد خبر : ۴۳۹۳۰۳

مدیرعامل شـرکت تـولیدی لـوازم طبـی ایــران گفت:پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بخش مهمی از مشکلات را مرتفع کرده که با توجه به کوتاه بودن زمان بازپرداخت و گردش برگشت سرمایه، این صنعت همچنان با مشکلات جدی روبرو خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت، یکی از مفاهیم اقتصاد که تاکنون در عرصه نظر وعمل مشابه نداشته، اقتصاد مقاومتی بوده که در چند سال اخیر یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری، بعنوان راهکار برون رفت از وضعیت نابسامان فعلی کشور مطرح است.
 
وی با تأکید بر تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی بویژه در محیط‌های‌صنعتی، علمی و آموزشی به دنبال تبدیل آن به موضوعی فراگیر و رایج با عزم ملی برای پیاده سازی این مهم است.

در نتیجه با اقتصاد مقاومتی در شرایط کنونی باید کاری کرد که هم روند کلان رو به رشد اقتصادی کشور به مسیر خود ادامه دهد و هم آسیب پذیری اقتصادی کشور بر اثر تحریم های خارجی کاهش پیدا کند.
 
از جمله سیاست های کلی مرتبط با صنعت نفت، افزایش ذخایر راهبردی نفت و گاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک می باشد. ایران یک کشور بسیار غنی از لحاظ منابع انرژی بوده و هم اکنون از لحاظ ذخائر نفتی بعد از کشورهای عربستان، ونزوئلا و کانادا در مقام چهارم جهان و در بخش ذخائر گازی نیز بعد از کشور روسیه در مقام دوم جهان قرار دارد. این نیز یک حقیقت تلخ است که کشور ما در حوزه ی مصرف بنزین برای وسایل نقلیه، مصرف خانگی نفت و گاز برای گرمایش و مصرف الکتریکی برای روشنایی عمیقاً با اسراف روبروست، بطوریکه ایران در بخص مصرف گاز، بعد از کشورهای آمریکا و روسیه سومین مصرف کننده بزرگ دنیا محسوب می شود.
 
مصرف انرژی در ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی فاصله زیادی داشته و از طرفی بهره وری ا نرژی در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار پائین است. در این مقاله سازوکارهای لازم برای غلبه بر چالش های کنونی صنعت نفت، گاز و انرژی به منظور نیل به اقتصاد مقاومتی ارائه شده است.

در همین راستا و ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی شرکت لوازم طبی ایران با مدیریت مجرب و وطن دوستی که دارد یکی از شرکت های موفق در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود که جا دارد مسئولان دست اندرکار کشور بیش از پیش به مدیران دلسوزاین کارخانه توجه کرده و به آنان توجه و کمک کنند تا این عزیزان بتوانند ضمن حفظ اشتغال موجود و تحقق اشتغال پایدار بیش از پیش اقدام به تولید و کار آفرینی نمایند که این مهم مورد تاکید و اشاره مقام معظم رهبری است.

شرکت تولیدی لوازم طبی ایران شرکتی پیشرو در صنعت پزشکی ایران است.فعالیت این شرکت در زمینه تولید کالاهای یکبار مصرف پزشکی از جمله سرنگ های یکبار مصرف و انواع ست تزریق می باشد. علاوه براین، شرکت در زمینه واردات و صادرات محصولات پزشکی نیز فعال است.

خبرنگار ایلنا گفتگویی با پرویز اصلانی، مدیرعامل این شرکت انجام داده است که در زیر می خوانید:

وی اظهار داشت: اینجانب پرویز اصلانی هستم با سابقه مدیریت در امور شرکت تولیدی لوازم طبی ایران از سال 1359 تاکنون مشغول به کارم.

اصلانی ادامه داد: شرکت لوازم طبی ایران از سال 1363 با ظرفیت تولید 30 میلیون عدد سرنگ در 3 سایز سرنگ، با استفاده از ماشین آلات ساخت کشور اتریش و 30 نفر نیروی انسانی تأسیس گردید و در حال حاضر ظرفیت این شرکت بالغ بر 400 میلیون انواع سرنگ در سایزهای Cc1 Cc60 – Cc20 – Cc10 – Cc5 – Cc3 – Cc2/5 - Cc2 –و گاواژ و ایجاد خط تولید سرسوزن با ظرفیت 400 میلیون عدد در سال با نیروی انسانی بیش از 150 نفر مشغول به کار است.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بخش مهمی از مشکلات را مرتفع کرده ولی با توجه به کوتاه بودن زمان بازپرداخت و گردش برگشت سرمایه برای این نوع صنعت همچنان با مشکلات پیش رو مواجه خواهد بود.

اصلانی تصریح کرد: از مسئولان وزارت بهداشت و درمان انتظار می رود تعهدات پرداخت قریب بیش از 200 بیمارستان که از سررسید پرداخت آنان 12 ماه گذشته اقدام مقتضی صورت پذیرد. عدم توجه و نقدینگی مشکلات مضاعفی برای همه مجموعه ها در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد: امیدواری به رونق اقتصادی و پایداری امنیت ملی وابسته به اشتغالزایی جوانان کشورمان است که مهمترین هدف هر کارآفرین ایرانی است که در صورت تحقق، سرمایه گذاران را ترغیب به سرمایه گذاری هرچه بیشتر خواهدبود.

اصلانی افزود : انسجام بافت خانوادگی در موفقیت شخصی هر مدیر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و انعکاس آن به همکاری هیات مدیره و همدلی کلیه پرسنل مجموعه می‌تواند ساختار اصولی و پایدار در صنعت کشور ایجاد نماید.
 
بدون شک موفقیت کشورهای مترقی نشأت گرفته از اقتصاد مقاومتی بوده و در این راستا کشور ما نیز بایستی برای نیل به استقلال صنعتی همواره اقتصاد مقاومتی را در سیاست های کارآفرینان کشورمان قرار داده و با اجرای آن مصونیت در مقابل آسیب های اقتصادی ایجاد نماییم، همانگونه که در صف مقدم غفلت مایه از دست رفتن فرصت است در اقتصاد نیز عدم رعایت اصول اقتصاد مقاومتی عدم استقلال اقتصادی و صنعتی را در بر خواهد داشت.

وی در پایان گفت: عدم توزیع متوازن سرمایه برای نیازهای ضروری جامعه و آرزوی رفاه هرچه بیشتر و سربلندی برای ملت ایران آرزوی ما است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز