خبرگزاری کار ایران

تولیت آستان قدس رضوی:

وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان است

asdasd
کد خبر : ۴۳۸۶۶۹

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان یک راهبرد اساسی برای امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بیان و‌ قلم باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با این اصل بر حذر باشند.

به گزارش ایلنا،  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی در مراسم عمامه گذاری طلاب خراسان رضوی که با حضور اعضای شورای عالی حوزه علمیه خراسان،‌ اساتید و خانواده های طلاب در تالار ولایت حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرخنده میلاد با سر سعادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) اظهار کرد: برای عصر روز جمعه ادعیه و مناجات های زیادی وارد شده که بیانگر اهمیتِ رشد و تعالی انسان به سوی عبودیت و سعادتمندی و طلب مغفرت از خالق هستی است.

وی در ادامه قرائت قرآن و ادعیه،‌ تضرع به درگاه الهی، توسل به اهل بیت(ع) و رنگ خدایی گرفتن را لازمه فعالان دینی در عرصه اجتماع برشمرد و با اشاره به آیه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم ۖ تَراهُم رُکَّعًا سُجَّدًا» ابراز کرد: دشمن شناسی و دشمن ستیزی از مهمترین ویژگی های یاران پیامبر(ص) است، دشمن ستیزی فرع بر دشمن شناسی است یعنی در وهله اول باید دشمن را به صورت قطعی شناخت و سپس با او ستیز کرد.

تولیت آستان قدس رضوی محبت ورزی به یکدیگر را دومین شاخصه یاوران رسول الله(ص)‌ معرفی و عنوان کرد:‌ به عظمت نام پیامبر(ص) هفته جاری به «هفته وحدت» نامگذاری شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.

وی با اشاره به اینکه وحدت مسلمانان یک راهبرد اساسی برای امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بیان،‌ قلم و فعالان فرهنگی باید به دنبال تقویت وحدت مسلمانان باشند و از اموری که مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه «عبودیت و بندگی» را سومین ویژگی اصحاب پیامبر(ص) عنوان و گفت: ‌اگر عبد سالک به این مقام برسد که تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حکومت می کند، یقینا رفتارش فرق خواهد کرد و در مسیر عبودیت گام خواهد برداشت.

وی رفتار اجتماعی در سایه سبک زندگی اسلامی را یکی از مهمترین شاخصه های طلبه موفق معرفی و اظهار کرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدی چون آیت الله صدوقی،‌ اشرفی اصفهانی و دیگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.

وی در ادامه سخنان خود، نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با از خودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز