خبرگزاری کار ایران

در جشن میلاد پیامبر رحمت و صادق آل محمد؛

ایران یکپارچه در نور و سرور و شادمانی است/اماکن مقدس کشور میعادگاه عاشقان اهل بیت

همزمان با سالروز میلاد فخر کائنات رحمت العالمین حضرت محمد(ص) و ششمین ستاره پرفروغ آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) ، ایران اسلامی سراسر نور و سرور و شادمانی است.

به گزارش ایلنا، در جای جای میهن اسلامی مان مردم با حضور در مساجد و منازل این روز فرخنده و خجسته را جشن گرفته اند و مداحان با اجرای مولودی خوانی این روز خجسته را گرامی می دارند.

مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی ، اجرای برنامه های شاد فرهنگی و توزیع نقل و شیرینی از برنامه های این روز مبارک است .

شهر مقدس قم هم در روز میلاد پیامبر نور و رحمت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و پایه گذار دانشگاه بزرگ جعفری حضرت امام صاد(ع) غرق در نور و شادی است و جای جای شهر چراغانی و آذین بندی شده است و محافل جشن و سرور در اماکن مذهبی بویژه بارگاه کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران برپاست.

به همین مناسبت هزاران نفر از عاشقان امامت و ولایت از سراسر کشور خود را به شهر مقدس قم رسانده اند و با حضور در بارگاه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) این دو میلاد نور را به  آن حضرت تبریک می گویند .

همچنین دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش شربت و شیرینی عشق و اردات خود را به خاندان اهل بیت نشان می دهند.

حرم ملکوتی رضوی نیز امروز میزبان عرشیان و زمینیان شده و نوای ملکوتی صلوات بر محمد و آل محمد در این صحن و سرا پیچیده است.

زائران بی شمار غرق در نور و سرور با چهره‌های شکفته ، مسرور و شادمان در این عید بزرگ خنده بر لب اما اشک برگونه ، دست ادب بر سینه ، مقابل گنبد ملکوتی رضوی با اذن ورود از محضر امام هشتم السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (ع) را زمزمه می کنند.

حرم منور رضوی آذین‎بندی شده و گنبد طلایی در میان این همه چراغانی خودنمایی می‌کند و خوان با کرامت امام رئوف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان جمعیت گسترده زائران دلداده و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت (ع) از سراسر کشور است.

به این مناسبت ویژه برنامه هایی امروز و امشب در حرم رضوی برگزار می شود .

همچنین آستان مقدس احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) و حرم عبدالعظیم حسنی به مناسبت هفدهم ربیع الاول میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشن و مولودی خوانی برپاست.

در این مراسم که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم در حال برگزاری است، مداحان با اجرای مولودی خوانی این روز خجسته را گرامی می دارند.

کد خبر : ۴۳۸۶۲۲