خبرگزاری کار ایران

در هم‌اندیشی احزاب و فعالان اصلاح‌طلب استان کردستان مطرح شد؛

تصویب لایحه منطقه آزاد بانه و مریوان در امنیت ملی هم تاثیر دارد

رئیس شورای اصلاح طلبان استان کردستان با تاکید بر تصویب لایحه مناطق آزاد تجاری شهرستان‌های بانه و مریوان خاطرنشان کرد: باتوجه به تلاش دولت تدبیر و امید در راستای تصویب این لایحه می‌توان دستاورد بزرگی برای دولت و مردم استان کردستان باشد و این مسئله می‌تواند در امنیت ملی هم تاثیر داشته باشد.

به گزارش ایلنا، عباس احمدی شامگاه دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با احزاب و فعالان اصلاح‌طلب استان کردستان و مصطفی کواکبیان؛ با بیان اینکه شورای هماهنگی استان کردستان مرکب از ۱۴ حزب فعال است؛ اظهار داشت: از هر شهرستان ۲ نفر عضو شورای هماهنگی است.

وی با اشاره به اینکه شورا جلساتی را در مرکز استان دارد؛ تصریح کرد: هر سال هیئت رئیسه انتخاب می‌شود و در این راستا ۲۰ روز پیش هیئت رئیس جدید انتخاب شد و کل اعضای هیئت رئیسه کسانی هستند که عضو احزاب هستند.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان با تاکید بر تصویب لایحه منطقا آزاد تجاری شهرستان‌های بانه و مریوان خاطر نشان کرد: باتوجه به تلاش دولت تدبیر و امید در راستای تصویب این لایحه می‌توان دستاورد بزرگی برای دولت و مردم استان کردستان باشد و این مسئله می‌تواند در امنیت ملی هم تاثیر داشته باشد.

احمدی عنوان کرد: خوشبختانه جو حاکمیتی استان کردستان در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به گونه‌ای است که بعد از ۲۴ خرداد مجددا احزاب فعال شدند.

در ادامه این جلسه؛ سوسنی یکی از فعالان این حزب با بیان اینکه دین اسلام برای زنان حق مشارکت در عرصه‌ای سیاسی و اجتماعی قائل است؛ اظهار داشت: حضور زنان در مسند‌های سیاسی در صورتی که مخالف با شئون اسلامی نباشد و برای پیشبرد اهداف اسلامی باشد، می‌تواند زمینه‌ساز تبیین و جایگاه صحیح زنان در اجتماع شود.

وی بابیان اینکه در نگاه مدیریتی و اجرایی تفاوتی بین زن و مرد نیست؛ تصریح کرد: آنچه اصل و اساس است تدین، تعهد، کارآمدی و سیستمی اندیشیدن است.

سوسنی ابراز داشت: حضور پر رنگ زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی می‌تواند سیاست‌های کلی را در این رابطه تغییر دهد تا سطوح مدیریت زنان افزایش یابد در غیر این صورت شکست حضور آنان در عرصه‌های مدیریتی را شاهد خواهیم بود.

وی در پایان با بیان اینکه تقویت مشارکت زنان در جامعه پل سرنوشت‌ساز برای توسعه اجتماعی محسوب می‌شود؛ اذعان کرد: هرچه روی‌آوری به آن کند‌تر و شکل ایجاد آن ناقص‌تر باشد تاریخ پیشرفت ایران به تاخیر می‌افتد.

کد خبر : ۴۳۷۴۴۵