خبرگزاری کار ایران

تقی کهوریان مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی 90 درصدی 51 هزار واحد مسکن‌مهر در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی 51 هزار واحد مسکن‌مهر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ارومیه، تقی کهوریان در نودو چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان که امروز در استانداری برگزار شد، گفت: طولانی شدن زمان ساخت واحدهای مسکن‌مهر هزینه‌های ساخت را افزایش داده و تامین منابع مالی برای بسیاری از متقاضیان دشوار شده که باید اداره کل تعاون و مسکن و شهرسازی بر روند فعالیت شرکت‌های تعاونی بیشتر نظارت‌ کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طولانی‌کردن عملیات ساخت و ساز زمان بهره‌برداری را به تاخیر انداخته و حقوق مردم نیز تضییع می‌شود.

وی با تاکید بر حل سریع مشکلات راه‌اندازی شبکه فاضلاب و تامین خدمات زیربنایی در پروژه های مسکن‌مهر آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: مساکن‌مهر برای کسانی است که از بنیه ملی ضعیفی برخوردار هستند لذا باید برای حل مشکلات این مساکن تمهیدات لازم اندیشه و اقدامات لازم انجام گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن‌مهر پرداخت و گفت: در حال حاضر به جز سه شهر ارومیه، نقده، سردشت روند ساخت مساکن‌مهر به خوبی در حال اجرا است و در کل 51 هزار واحد مسکن‌مهر استان از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

داریوش نصر مهمترین علل تأخیر در واگذاری مسکن‌مهر را محدودیت‌های مالی تأمین نکردن به موقع منابع مالی عنوان کرد و افزود: درباره پیشرفت ریالی، تخصیص و پرداخت وام‌ها از 5/90 درصد پیشرفت برخوردار هستیم که نسبت به پیشرفت فیزیکی وضعیت مطلوبی را در استان داریم.

به گزارش ایلنا، نود و چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، مدیرکل راه و شهرسازی استان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با محوریت بررسی مصوبات جلسات گذشته، بررسی و تصمیم‌گیری درباره موارد ارجاعی به دبیرخانه و ارائه گزارش درباره رونق بخش مسکن برگزار شد.

کد خبر : ۴۳۶۹۸۹