خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا در خاک ایران

asdasd
کد خبر : ۴۳۶۸۰۵

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: ریل‌گذاری خط آهن بین المللی آستارا – آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران تا چند روز آینده آغاز می شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، سیروس شفقی در جریان بازدید میدانی از میزان پیشرفت خط آهن بین المللی آستارا – آستارا، اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت پذیرفته در اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، عملیات احداث خط آهن بین المللی آستارا – آستارا با سرعت قابل قبولی در حال انجام است.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه قریب به 8 و نیم کیلومتر از این پروژه در خاک جمهوری آذربایجان، به اتمام رسیده است، افزود: عملیات احداث پل ریلی مشترک به روی‌رودخانه مرزی آستاراچای نیز در مرحله پایانی قرار دارد.

شفقی در بخش دیگر سخنان خود از ادامه عملیات احداث این پروژه در خاک جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و ادامه داد: عملیات احداث 2 و نیم کیلومتر از این پروژه در آستارای ایران آغاز شده و با سرعت خوبی در حال تکمیل است.

آغاز ریل‌گذاری خط‌آهن بین‌المللی آستارا - آستارا در خاک ایران

وی اضافه کرد: با بررسی های به عمل آمده، پیش بینی می شود عملیات ریل گذاری این پروژه در خاک ایران تا چند روز آینده آغاز و ظرف یک ماه آینده، از نقطه صفر مرزی تا تقاطع باغچه سرا به شکل کامل انجام شود.

شفقی از رفع موانع این پروژه در خاک ایران سخن گفت و تصریح کرد: قطاری از اروپا، با هدف مسافت سنجی مسیر کریدور شمال - جنوب، تا چند روز آینده وارد خاک ایران خواهد شد.

فرماندار آستارا در بخش دیگر سخنان خود از تأمین و تخصیص اعتبار خرید املاک و اراضی موجود در حریم راه آهن در خاک ایران خبر داد و تأکید کرد: تا کمتر از 10 روز آینده مبلغ مدنظر به استان گیلان حواله می شود و پس از انجام فرآیند اداری، اقدامات لازم برای گرفتن سند و پرداخت وجه به مالکان نیز محقق خواهد شد.

وی در پایان در خصوص وضعیت پیشرفت عملیات احداث بارانداز این خط آهن در آستارای ایران، توضیح داد: کل محدوده بارانداز آستارا حدود ۶۰ هکتار وسعت دارد و عملیات احداث آن نیز آغاز شده است.

با تکمیل این خط ریلی، آستارا نخستین شهر در کشور می باشد که به شکل توأمان از سه روش حمل و نقل، زمینی، دریایی و ریلی و یا به عبارتی از حمل و نقل ترکیبی بهره‌مند خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز