خبرگزاری کار ایران

نوبخت در همدان:

اولویت دولت توسعه شبکه‌ریلی است/ نمی‌گذاریم کاری روی زمین بماند

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اولویت دولت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی است.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت در جریان بازدید از روند ساخت خطوط ریلی تهران - همدان در ایستگاه رباط شورین افزود: در راستای نوسازی ناوگان هوایی از طریق خرید هواپیماها اقدام می‌شود اما آنچه مردم می‌توانند برای بهره‌برداری زودتر از آن استفاده کننده، حمل و نقل ریلی است.

وی ادامه داد: سال‌جاری بالغ بر دو هزار و 500 میلیارد تومان برای حمل و نقل اختصاص داده شده که این رقم در سال آینده به سه هزار و 500 میلیارد تومان افزایش مبلغ خواهد داشت. در طول این دوره دولت، حدود 700 کیلومتر از راه‌آهن در برنامه زمان‌بندی تعویض و هزار کیلومتر نوسازی و هزار و 300 کیلومتر راه آهن جدید نصب شده است.

معاون رئیس‌جمهوری تاکید کرد: در مجموعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی هم ارتباط پنج استان کشور به شبکه سراسری و از آنجا به شبکه ملی را داریم که استان همدان یکی از پنج استان است که تا پایان سال کار آن انجام می‌شود. از نظر پیشرفت فیزیکی و پیشرفت ریالی براساس آخرین گزارش 172 درصد پرداخت مالی برای راه‌آهن تهران - همدان - سنندج پرداخت مالی داشتیم که رقمی که در بودجه پیش بینی شده بود 143 میلیارد تومان بود و تاکنون مبلغ 250 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه همیشه پرداخت‌ها عقب‌تر از کار است، افزود: با توجه به ضرورت تکمیل این پیشرفت منابع مالی به گونه‌ای است که کار زمین نماند.

وی در بخش دیگری بودجه جاری عمرانی استان‌ها در سال‌جاری را 7 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این رقم در سال 96 به 8 هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد. به غیر از این رقم 7 هزار میلیارد تومان در سال‌جاری و رقم سال آینده، بر اساس ماده 180 قانون برنامه پنجم برای توازن بخشی هم این اجازه را داریم که سه درصد از سرجمع اعتبارات عمومی کشور هم برای توازن بخشی هزینه شود.

معاون رئیس‌جمهوری درباره موضوع حقوق‌های نامتعارف نیز گفت: براساس گزارشی که دیوان محاسبات انجام داد، از 93 هزار و 470 پرونده که رسیدگی شده فقط 397 نفر بالغ بر 20 میلیون تومان دریافتی داشتند.

وی با بیان اینکه سرجمع دریافتی این افراد هم 23 میلیارد تومان بوده، تاکید کرد: حتی اگر ریالی دریافتی خلاف قانون صورت گیرد، دیوان محاسبات و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند اعمال نظارت کنند که بر اساس گزارش رییس دیوان محاسبات از بین این 397 نفر فقط 4 نفر باقی مانده‌اند.

کد خبر : ۴۳۶۰۵۸