خبرگزاری کار ایران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

تامین اعتبار 955 میلیون یورویی برای 57 طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۴۳۵۳۴۷

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نتایج سفر دولت تدبیر و امید به این استان را تشریح کرد.

به گزارش  ایلنا از یاسوج؛ سید "موسی خادمی " که در شبکه  دنا سخن می گفت، با بیان اینکه در آینده نزدیک شاهد اثرات سفر رئیس جمهور به استان خواهیم بود، گفت: در حوزه اقتصادی اعتبار 955 میلیون یورو برای 57 طرح صنعتی تامین منابع شده که البته بخش خصوصی باید پیگیری کند  و این تسهیلات را دریافت کند. 

وی با اشاره به اینکه 140 میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات دریافت کرده‌ایم که چون کار نو و تازه ای است هنوز راهکار آن اندیشیده نشده است، حالا دنبال نحوه اجرایی شدن آن هستیم، افزود: صندوق توسعه استان از دیگر مصوبات است که در برنامه ششم توسعه برای سایر استان‌ها نیز پیشنهاد شده است . 

مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:  با ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) قرارداد بسته‌ایم که 100 میلیارد تومان کار عمرانی در سه منطقه محروم استان را آغاز خواهند کرد .

خادمی با تشریح مصوبات عمرانی  سفر دولت روحانی به کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه عمرانی 966 میلیاردتومان برای سال‌های 95 و 96  برای استان مصوب شده که البته با پیگیری‌های بعدی به 980 میلیارد تومان رسید. 

این مقام مسئول فاضلاب شهرهای سی‌سخت؛ چرام و دوگنبدان؛ طرح‌های کشاورزی و باغبانی؛ طرح‌های تامین آب شهر ها و دشت های استان را از مهم ترین طرح های عمرانی مصوب شده در این سفر برشمرد و افزود: یکی از کمبودهای تاریخی مردم شهرهای استان این است که کنار سد کوثر هستند ولی از نعمت آب بی بهره هستند که تلاش وسیعی انجام شد و بودجه 60 میلیاردی برای آبرسانی به  شهرهای "چرام ؛ لنده ؛  سوق و دهدشت " در نظر گرفته شد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود آب در "یاسوج " ادامه داد:  آبرسانی به یاسوج از پروژه‌های اصلی است که 10 میلیارد تومان برای آبرسانی به مرکز استان از رودخانه بشار تخصیص داده شد و پنج میلیارد هم برای ترمیم شبکه فرسوده ابرسانی آن در نظر گرفته شد . 

این مقام مسول برنامه بلند مدت برای رفع مشکل کم آبی مرکز استان را تامین از سد تنگ سرخ دانست و گفت : سد تنگ سرخ از پروژهای مهم استان است که قبلا در اختیار فارس بود و 60 میلیارد تومان برای استان خسارت داشت که فارس حاضر به جبران خسارت نبود و با پیگیری های انجام شده  الان ساخت و اجرای این سد از  فارس  گرفته شده و به استان کهگیلویه و بویراحمد واگذار  که با هدف تامین آب شرب و صنعت و باغبانی یاسوج اجرایی خواهد شد .  

مدیریت ارشد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه  گردشگری محور توسعه استان بخصوص بویراحمد و دنا است، خاطرنشان کرد: در این سفر، 10 میلیارد تومان  برای کمک به زیر ساخت های گردشگری در نظر گرفته شده است.

خادمی با اشاره به تخصیص بودجه لازم برای حوزه بهداشت و درمان استان در این سفر گفت: بیمارستان‌های "یاسوج و باشت " تا هفته دولت 96 قطعا به بهره برداری می رسد و  برای بیمارستان‌های" بهمئی و دوگنبدان" اعتبار لازم در نظر گرفته شد. 

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد از استانهای حادثه خیز است از تخصیص 2 میلیارد تومان  برای هلال احمر  استان خبر داد .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت محورهای ارتباطی برای توسعه استان گفت: 220 میلیارد تومان برای محور"پاتاوه - دهدشت"در نظر گرفته شده و باید تا پایان 96  به بهره برداری برسد و از سویی 35 میلیارد تومان برای محور  دوبانده" گچساران- دهدشت  "در نظر گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مصوبه ایجاد پارک علم و فن آوری در استان را از مصوبات مهم این سفر دانست و تاکید کرد: اگر پیگیری نکنیم این مصوبات روی زمین می ماند و عملی نخواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز