خبرگزاری کار ایران

فرمانده دریابانی بوشهر خبرداد:

74 میلیارد ریال کالای قاچاق در بوشهر کشف شد

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک فروند لنج توقیفی، بیش از 74 میلیارد ریال انواع کالاهای قاچاق کشف کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار قلندر لشکری اظهار کرد: مرزنشینان استان بوشهر در تعامل و همکاری با مرزبانان و آگاهی از قصد چند سودجو برای ورود غیرقانونی مقادیر زیادی کالای قاچاق به کشور، موضوع را به دریابانان اطلاع دادند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط مرزبانان با افزایش اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس منطقه، یک فروند لنج متعلق به قاچاقچیان را به محض ورود به آب‌های کشور شناسایی و توقیف کردند.

فرمانده دریابانی استان بوشهر ادامه داد: در بازرسی از شناور توقیفی، مقادیر زیادی انواع کالاهای خارجی قاچاق شامل بیش از380 هزار عدد قرص نیروزا، 16 تن برنج، یک تن و 800 کیلوگرم چای، چهار هزار و 593 عدد گوشی همراه و 39 هزار و 719 عدد لوازم جانبی گوشی همراه کشف کردند.

وی افزود: 30 هزار متر پارچه و دیگر اقلام شامل تبلت، قطعات الکترونیکی، ساعت مچی، لوازم صوتی خودرو ،روغن زیتون، ادویه جات، انواع مواد آرایشی و بهداشتی و لوازم خانگی و از دیگر کالاهای قاچاق کشف شده از این شناور است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر به دستگیری 5 متهم در این عملیات اشاره کرد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی محموله‌های مکشوفه را 74 میلیارد ریال برآورد کردند.

کد خبر : ۴۳۴۴۳۱