خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی گیلان به ایلنا خبر داد:

افزایش 70 درصدی کشف مواد مخدر در گیلان/کاهش 17 درصدی سرقت/افزایش 400 درصدی کشف اقلام قاچاق

فرمانده انتظامی استان گیلان از کاهش 17 درصدی سرقت در این استان خبر داد و گفت: کشف مواد مخدر در گیلان 70 درصد رشد داشته است.

سردار محمدرضا میرحیدری در گفتگوبا خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: یکی از وظایف پلیس به عنوان حافظ نظم و امنیت و مدافع ارزشهای اسلامی ایجاد آرامش در حوزه‌های مختلف برای مردم و آحاد مختلف جامعه است.

  • عدم آگاهی؛مهم ترین دلیل رخداد جرایم سایبری

فرمانده انتظامی گیلان با ابراز تأسف از عدم افزایش آگاهی جامعه در زمینه سایبری و تبادل اطلاعات متناسب با سرعت توسعه و پیشرفت علوم و فناوری‌های این حوزه بیان داشت: عدم آگاهی جامعه از تکنولوژی‌های جدید و غفلت در این زمینه باعث شده مجرمین با رویکردهای جدید در حوزه‌های که خلا وجود داشته باشد ورود کنند و آسیب فراوانی را به مردم وارد کنند.

وی افزود: متاسفانه فضای سایبری یکی از حوزه‌هایی است که  عدم آشنایی  مردم موجب شده تا مجرمین در آن ورود کنند.

میرحیدری بیان داشت: اگرچه فتا پلیس تازه تأسیسی است اما پیشرفت بسیار خوبی داشته و اکثر نیروهای پلیس سایبری منطقه از تجربیات این واحد پلیس استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: در گیلان هم پلیس فتا توفیق‌های گسترده‌ای را در کشف و کنترل آسیب‌های سایبری داشته است.

  • مردم کنشگر اصلی کاهش معضلات اجتماعی

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در کاهش آسیب‌های اجتماعی برعهده دارند؛ افزود: دین مداری و توجه به آموزه‌های دینی مهمترین رکن برای کنترل جرم و جنایت است.

میرحیدری افزود: خوشبختانه مردم  گیلان در  همکاری و همیاری با دستگاه‌های امنیتی و  خصوصا پلیس، نقش ارزنده و کلیدی را ایفا کرده‌اند و امروز گیلان در اکثر حوزه‌ها با کاهش جرایم روبرو است.

وی با تاکید بر اینکه سایر دستگاه‌ها هم باید وظیفه خودشان را در این قبال دنبال کنند؛ تصریح کرد: یکی از مواردی که استاندار گیلان هم بر آن تاکید دارد، مشخص شدن نقش هر دستگاه در ارتباط با ارتقاء سطح امنیت در جامعه است تا با معلوم شدن وظایف در مسیر تعیین شده حرکت کند.

  • آمار جرم و جنایت در گیلان کاهش چشمگیر داشته است

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه هم در ارتباط قتل و هم نزاع خیابانی در استان کاهش چشمگیری داشته‌ایم؛ افزود: گیلان امسال موفق شد رشد 70 درصدی را در کشف مواد مخدر به ثبت برساند.

وی با اشاره کاهش 17 درصدی سرقت در گیلان گفت: در این حوزه نسبت با سایر استان‌ها عملکرد خوبی به ثبت رسیده و انتظار داریم تا پایان سالجاری این آمار به مقدار مطلوب‌تری برسد.

میرحیدری با اشاره با تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق بیان داشت: در برخی از اقلام افزایش 400 درصدی کشف قاچاق را داشته‌ایم و در این خصوص حرکت جهادی شکل گرفته است.

وی در پایان به هوشمندسازی گلوگاه‌های استان گیلان اشاره کرد و گفت: بحث هوشمندسازی با جدیت دنبال می‌شود و استاندار گیلان هم دستورات لازم را به دستگاه‌های ایفاکننده نقش در این خصوص ابلاغ کرده ست.

کد خبر : ۴۳۳۶۰۱