خبرگزاری کار ایران

مرادی مطرح کرد:

لزوم ایجاد راه مناسب و صنایع تبدیلی در کردستان

رئیس مجمع نمایندگان کردستان ایجاد راه مناسب و صنایع تبدیلی را در استان ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، منصور مرادی با اشاره به توسعه پایدار در کردستان اظهار داشت: یکی از زیرساخت‌های توسعه پایدار در هر منطقه‌ای، وجود راه‌های ارتباطی مناسب است که متاسفانه در استان کردستان به ویژه در شهرستان های مریوان و سروآباد راه های ارتباطی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کردستان ۱۳۰ میلیارد تومان به جاده ارتباطی مریوان - سنندج اختصاص یافت، گفت: در سفر آخوندی به کردستان سه مصوبه مهم شامل تکمیل جاده مریوانـ - سنندج، تکمیل کنار گذر مریوان و احداث کمربندی شهر مریوان به تصویب رسید.

نماینده مریوان و سروآباد با اشاره به مناقصه تونل باغان در مسیر ارتباطی مریوان سنندج به طول هزار و ۵۵۰ متر گفت: با توجه به قول مساعد وزیر راه و شهرسازی تا ۲ سال آینده جاده ارتباطی مریوان سنندج به صورت کامل افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مرادی به جاده کامیاران سروآباد اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه موفق شدیم قطعه چهارم و پنجم این مسیر مهم ارتباطی بین دو شهرستان را به مناقصه بگذاریم که هم اکنون قطعه چهارم آن آغاز شده و قطعه پنجم نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان به بازگشایی مرزها اشاره کرد و گفت: مرز مله خورد روستای دزلی از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد که ۱۳ سال پیش بسته شده بود با پیگیری های به عمل آمده و همکاری مسئولان استانی و نیروهای انتظامی ،نظامی و امنیتی رسما بازگشایی و موجب ایجاد درآمد برای روستایان حاشیه آن شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و نبود سردخانه در استان کردستان و به ویژه در شهرستان های مریوان و سرواباد محصولات باغی و کشاورزی به صورت خام به فروش می رسد و کم‌ترین درآمد نصیب کشاورزان و باغدارن می شود.

وی با بیان اینکه تعامل بسیار خوبی بین نمایندگان مجلس و به ویژه بین نمایندگان استان کردستان وجود دارد گفت: ایجاد مناطق ازاد تجاری صنعتی در وضعیت کنونی یک تنفس برای اقتصاد بسته کشور است و خوشبختانه با تعامل بسیار خوب نمایندگان مجلس دهم طرح یک فوریتی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری در مجلس به تصویب رسید که برای تصویب نهایی به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع داده شد.

کد خبر : ۴۳۳۱۱۲