خبرگزاری کار ایران

استاندار کرمانشاه خبرداد:

اختصاص 79 میلیارد تومان اعتبار برای خسارت سیل به کرمانشاه

استاندار کرمانشاه از اختصاص 79 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت ناشی از سیل سال گذشته در استان از سوی هیات وزیران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، اسداله رازانی امروز در جلسه پنجمین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: هیات وزیران در تاریخ 16 آبان ماه سال‌جاری در خصوص خسارت مربوط به سیل و حوادث غیر مترقبه سال گذشته 79 میلیارد تومان اعتبار برای استان کرمانشاه تصویب کرد تا در سال‌جاری برای پرداخت خسارت هزینه شود.
 
وی اظهار داشت: از این رقم 60 میلیارد تومان آن مربوط به مصوبه‌ای است که سال گذشته برای خسارت سرمازدگی کشاورزان در سنقر و توسعه آبیاری نوین به تصویب رسید اما اجرایی نشد و امسال دوباره تصویب شد که برای پرداخت جبران خسارت ناشی از سیل سال گذشته در سنقر و کلیایی و همچنین آبیاری نوین هزینه خواهد شد.
 
استاندار کرمانشاه بیان داشت: 10 میلیارد تومان دیگر آن برای بازسازی تاسیسات زیربنایی، چهار میلیارد تومان کمک بلاعوض برای نوسازی 700 واحد مسکونی ( هرواحد پنج میلیون تومان)، سه میلیارد تومان برای خدمات پشتیبانی مانند آواربرداری و مابقی نیز در سایر سرفصل‌ها اختصاص یافته است.
 
وی همچنین از مصوبه دیگری در همین تاریخ برای تخصیص تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی خانه‌های خسارت دیده در مناطق شهری و روستایی خبر داد و گفت: خوشبختانه در تاریخ 16 آبان ماه سال‌جاری مصوبه دیگری نیز برای استان از سوی هئیت وزیران به تصویب رسیده که بر اساس آن 15 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای مناطق شهری و پنج درصد برای مناطق روستایی برای بازسازی خانه‌های خسارت دیده در نظر گرفته شده است.
 
وی اظهار داشت: در مجموع 94 میلیاردتومان اعتبار برای مدیریت بحران و جبران خسارات حوادث غیرمترقبه در استان اختصاص یافته است که می‌تواند خبر خوب و خوشحال‌کننده‌ای برای استان باشد.

کد خبر : ۴۳۲۵۰۹