خبرگزاری کار ایران

حادثه برخورد دو قطار در سمنان+عکس

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: بر اثر حادثه برخورد دو قطار در ایستگاه هفت خوان بین سمنان و دامغان تاکنون 20 زخمی به بیمارستاها منتقل شده و 5 نفر هم جان باخته‌اند.

به گزارش ایلنا، علی اصغر احمدی گفت: حدود ساعت 8 صبح امروز جمعه قطاری که از سمنان به سمت دامغان در حال حرکت بود با قطار مسافربری برخورد می‌کند که این برخورد به خروج تعدادی واگن از ریل منجر می‌شود و آتش سوزی رخ می‌دهد.

وی گفت: دو بالگرد از هلال احمر و اورژانس در صحنه حاضر شدند و تعدادی از مجروحان با قطار و تعدادی هم با بالگرد منتقل شدند.

احمدی با اشاره به اینکه آمار نهایی مجروحان و فوت شدگان را باید مدیریت بحران استان سمنان اعلام کند، افزود: آنطور که برخی همکاران اعلام کرده‌اند تاکنون 22 زخمی جابجا شده است و پیش بینی می‌شود بیش از 15 نفر در این حادثه جان باخته باشند که البته این آمار قطعی و دقیق نیست.

521256_451

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: آن طور که معاون سیاسی - امنیتی استانداری سمنان اطلاع داده آتش در حال مهار شدن است.
 
احمدی درباره علت حادثه افزود: به لحاظ فنی ما مسئول پاسخگویی درباره علت حادثه  نیستیم اما ظاهراً قطار محلی در حال حرکت با قطار مسافربری برخورد می‌کند اما اینکه چرا هر دو روی یک ریل بوده‌اند و یا اینکه علت چه بوده است باید مسئولان راه آهن اعلام کنند.

وی گفت: بخشی از مجروحان با قطار به سمت دامغان و بخشی هم با بالگرد به سمنان منتقل شده‌اند و همکارانم در شاهرود هم آماده باش هستند.

حادثه قطار

کد خبر : ۴۳۲۰۹۱