خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای گیلان:

سقوط بهمن؛ محور پونل به خلخال را مسدود کرد/ ماموران راهداری درحال بازگشایی راه‌های روستایی

ناصر آل‌محمدی گفت: تمام راه‌های استان گیلان، به جز محور پونل به خلخال باز است.

ناصر آل‌محمدی لحظاتی پیش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در رشت گفت: تمام راه‌های استان گیلان، به جز محور پونل به خلخال باز است.

وی افزود: این محور در حد فاصل زندانه تا گردنه الماس به علت خطر سقوط بهمن تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و مسیر جایگزین محور اسالم به خلخال قابل تردد است.

آل‌محمدی افزود: طبق گزارش‌های دریافتی از اکیپ‌های گشت راهداری، درحال حاضر بیشترین بارش برف مربوط به مسیر آبی نام واقع در شهرستان سیاهکل با ۱ متر و ۱۵ سانتیمتر و محور بلوردکان و خصیب دشت در شهرستان املش و امامزاده ابراهیم شفت و ارتفاعات دیلمان با ۱ متر گزارش شده است.

وی ضمن اشاره به بارش برف در محورهای کوهستانی استان افزود: همچنین ارتفاع در محور اسالم به خلخال ۸۵ سانتیمتر، محور گیلان ۸۰ سانتیمتر، ماسوله ۶۰ سانتیمتر، در ارتفاعات کوهستانی اشکورات رودسر و امامزاده ابراهیم شفت و محور پونل _خلخال ۶۰ سانتیمتر ثبت شده است.

آل‌محمدی با اشاره به اجرای عملیات مستمر و شبانه‌روزی برف‌روبی در محورهای کوهستانی گیلان گفت: با تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان مستقر در راهدار خانه‌های محورهای کوهستانی و برف‌گیر استان راههای استان باز است.

وی در ادامه از رانندگان خواست، پیش از سفر ضمن به همراه داشتن تجهیزات ایمنی نهایت احتیاط را در حین رانندگی بویژه در مناطق کوهستانی استان مدنظر قرار دهند تا با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: ۳۷ اکیپ راهداری با ۲۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه‌سنگین در محورهای استان مستقر هستند.

سامانه تلفن گویای ۰۱۴۱ و یا سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۰۱۴۱ و همچنین شماره ۳۳۳۱۱۱۱۱ _013 به صورت شبانه‌روزی آماده اطلاع‌رسانی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

کد خبر : ۴۳۱۹۲۹