خبرگزاری کار ایران

سرهنگ ابراهیمی خبر داد:

کشف 112 میلیارد ریال مشروبات الکلی‌ قاچاق در آذربایجان‌غربی/دستگیری 135 قاچاقچی

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: 7 ماه‌ اخیر 212 بار قاچاق مشروبات‌الکلی به ارزش 112 میلیارد و 587 میلیون ریال در استان کشف شد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علی ابراهیمی در همایش قاچاق و مصرف مشروبات الکلی در تالار وحدت مهاباد، اظهار کرد: در این ارتباط 135 قاچاقچی در استان دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه امسال 31 درصد کشف مشروبات الکلی در آذربایجان‌غربی کاهش یافته، افزود: اشراف اطلاعاتی برای کشف و مقابله با قاچاق در مرزها و داخل کشور وجود دارد که یکی از مبادی‌های اصلی ورودی به کشور مبادی اقلیم کردستان عراق است که از آنجا وارد روستاهای مرزی و سپس توسط خودروهای شاسی بلند وارد شهرهای عمقی کشور می‌شوند.

سرهنگ ابراهیمی اظهار کرد: مشروبات الکلی از کشورهایی همچون مجارستان، بلغارستان، اسکاتلند، ایتالیا و اوکراین از شمال عراق وارد شهرهای کرکوک و دهوک شده و برای انتقال انبار می‌شوند.

وی یاد آور شد: قاچاق مشروبات الکلی ریشه‌های اعتقادی و خانوادگی را مورد هدف قرار داده و از طرف دیگر برای ضربه زدن به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی شده است.

رئیس‌دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت آذربایجان‌غربی نیز در این همایش گفت: مشربات‌الکلی در تمام ادیان‌الهی و از طرف تمام پیامبران حرام شمرده شده و حرام بودن شراب‌خواری تنها مربوط به دین اسلام نیست.

حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر اظهار کرد: مشروبات الکلی به شدت در اسلام نفی شده و سازنده مشروب، فروشنده و خریدار همه مورد لعنت خدا هستند. پیامبر می‌فرمایند شراب‌خوار همیشه دروغگو است.نباید به او دختر داد و زمان بیماری نباید به عیادتش رفت و پس از فوت نباید در تشییعش شرکت کرد.

وی با بیان اینکه حمل و قاچاق مشروب و هر پولی که از این راه به‌دست آید حرام است، تاکید کرد: شراب به خاطر فسادآور بودن و تبعات آن که از دست دادن هوش و نجس بودن از جمله آنهاست، حرام شده است.

همچنین در همایش یاد شده دو هزار و 634 قوطی و بطری مشروبات الکلی کشف شده شهرستان مهاباد در کمتر از یک‌ماهه گذشته به ارزش نزدیک 10 میلیارد ریال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی امحا شد.

کد خبر : ۴۳۱۳۵۰